Volkswagen Golf 8: Cel mai inteligent Golf din istorie a fost prezentat oficial. Are 10 versiuni de motorizare, dintre care 5 hibride

Publicat: 24 10. 2019, 22:00
Actualizat: 24 10. 2019, 22:41

Primele imagini cu Volkswagen Golf 8 au scăpat pe internet cu câteva ore înainte de prezentarea oficială a modelului, dar acum mult-așteptatul VW Golf a fost prezentat oficial, iar noi avem toate detaliile.

La exterior putem vedea cum noul VW Golf 8 adoptă un stil distinct, modificările estetice fiind mai importante decât am văzut la schimbarea generațiilor V-VI-VII. Cu toate acestea, Golf rămâne Golf și nu vom avea nicio dificultate în a-l identifica, indiferent din ce unghi l-am privi.

Volkswagen Golf 8: Digitalizat, interconectat și inteligent

Interiorul este dominat de cele două ecrane generos dimensionate (unul cu diagonala de 10,25 inchi, celălalt cu diagonala de 8,25 inchi), care acoperă cea mai mare parte a planșei de bord, în timp ce butoanele de comandă au fost reduse la esențial, cele mai multe comenzi fiind operate prin intermediul ecranului tactil sau al comenzilor vocale. Germanii au mers atât de departe încât până și comutatorul pentru aprinderea farurilor a fost înlocuit cu o comandă tactilă.

VW Golf este primul model din segment care poate folosi informațiile oferite de alte mașini, dar și de infrastructură, folosind standardul Car2X. Astfel, mesajele furnizate de sistemele de management ale traficului (semafoare, rapoarte de trafic etc) sunt coroborate cu informațiile provenite de la alte mașini, aflate pe o rază de maximum 800 de metri, fiind puse la dispoziția șoferului prin intermediul ecranului central al sistemului de infotainment. Mașina partajează, de asemenea, aceste informații, cu alte vehicule compatibile Car2X.

Sistemele de asistare a conducerii permit conducerea semiautonomă, o premieră în segment. Sistemul controlează direcția, accelerația și frânele în regim de autostradă până la viteze de 210 km/h. Șoferul trebuie însă să mențină cel puțin o mână pe volan pentru ca sistemul să funcționeze.

Cockpitul digital este oferit în standard, indiferent de echipare, iar clienții vor putea beneficia de actualizări over-the-air pentru sistemul de infotainment și celelalte sisteme de bord ale mașinii. Posesorii de telefoane mobile Samsung vor putea chiar să folosească terminalul mobil pe post de cheie pentru a deschide mașina.

VW Golf 8: Gama de motorizări

Gama de motorizări a lui VW Golf 8 este electrificată pe scară largă, incluzând trei versiuni carea au un sistem electric la 48 de volți. Acestea poartă badge-ul eTSI și au puteri de 110 CP, 130 CP și 150 CP. Potrivit celor de la Volkswagen, adoptarea electrificării aduce o reducere a consumului de carburnat cu 10% (raportat la valorile WLTP).

Două versiuni hibride cu încărcare la priză vor fi, de asemenea, disponibile, inclusiv versiunea sportivă GTE. Prima va avea o putere a sistemului de propulsie de 204 CP, în timp ce versiunea GTE va dispune de 245 CP, similar cu ceea ce oferă VW Glf GTI. Ambele versiuni au o baterie Li-Ion cu capacitatea de 13 kWh, ceea ce le permite o autonomie electrică de circa 60 km.

Până acum, Volkswagen a folosit sistemele mild-hybrid la 48 de volți doar pe modelele de vârf ale grupului, așa cum sunt Bentley Bentayga și Audi Q7. Democratizarea acestui sistem reprezintă o surpriză adusă de noul Golf, sistemul electric de 48 de volți fiind semnificativ mai scump decât cel normal, la 12 volți. Cu 48 de volți, însă, sistemul permite recuperarea unui curent semnificativ mai mare în timpul decelerării și, prin urmare, o economie suplimentară de combustibil.

La baza gamei, Volkswagen Golf 8 oferă două unități turbo pe benzină de 1,0 litru, cu puteri de 90 CP şi 110 CP, precum și unități diesel TDI cu puteri de 115 CP şi 150 CP. De asemenea, pe anumite piețe va exista o motorizare TGI (care folosește gazul natural comprimat CNG) care dezvoltă 130 CP. În cazul motorizărilor TDI, Volkswagen folosește un sistem de tratare catalitică cu AdBlue cu două catalizatoare SCR, care permite reducerea emisiilor de NOx cu până la 80%.

Punctele forte care au făcut din Golf un bestseller la nivel mondial au fost perfecționate în cadrul noii generații. Alături de noua gamă de motorizări eficiente, trenul de rulare a fost și el îmbunătățit, oferind noului model un plus de agilitate. Noul Golf devine, de asemenea, un trendsetter în ceea ce priveşte conectivitatea și tehnologiile de asistare a conducerii, fiind mai digitalizat şi conectat, cu funcţii inovatoare de conducere asistată şi servicii bazate cu predilecţie pe online.

Noul Volkswagen Golf 8 va ajunge la clienți înainte de finalul acestui an, așa că e bine să pregătiți contractele de finanțare.

Intră în galeria foto