Volvo a anunțat planurile de a se lista pe bursa de la Stockholm

Publicat: 05 10. 2021, 13:39
Actualizat: 05 10. 2021, 13:39

Producătorul auto Volvo, deținut de chinezii de la Geely, și-a anunțat planurile de a se lista pe bursa de la Stockholm. Astfel, compania speră să obțină aproape 3 miliarde de dolari în cadrul ofertei publice inițiale (IPO).

Listarea ar reprezenta una dintre cele mai impresionante redresări din istoria industriei auto. Ford Motor, chinuit de efectele crizei financiare, a vândut firma suedeză către Geely pentru 1,8 miliarde de dolari în 2010.

Volvo este sinonim cu siguranța la volan

Însă la momentul vânzării, linia de produse a companiei nu reuşea să incite interesul cumpărătorilor de maşini. Geely a finanţat recuperarea producătorului suedez în ultimul deceniu, făcând din China o piaţă potrivită brandului Volvo.

În prezent, Volvo se află pe profit, cu un plan de dezvoltare de vehicule electrice care se află cu mult în faţa unor rivali din interiorul pieţeo, iar brandul companiei a intrat din nou în tendinţele din Statele Unite şi alte părţi ale lumii.

Producătorul concurează acum cu branduri premium din Germania, precum Bayerische Motoren (care construieşte vehiculele BMW), Volkswagen AG şi Daimler.

În prima jumătate a anului, Volvo a raportat o creştere  a vânzărilor

Volvo a raportat vânzări crescute în primele șase luni ale anului 2021, deoarece a vândut 380.757 de autovehicule la nivel global, o creștere de 41,0% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creșterea globală a vânzărilor a fost determinată de cererea puternică din China, SUA și Europa, toate acestea raportând o creștere comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, când condițiile pieței au fost afectate de pandemia Covid-19.

În luna iunie, Volvo Cars a vândut 68.224 de autovehicule la nivel global.

În primele 6 luni, numărul de mașini vândute online a crescut de cinci ori față de aceeași perioadă din 2020. Creșterea generală a fost determinată de cererea clienților în combinație cu o ofertă extinsă pe mai multe piețe.

Versiunile Recharge a modelelor Volvo, cu un sistem de propulsie hibrid sau plug-in, au rămas o alegere populară printre clienți și a reprezentat 24,6% din toate mașinile Volvo vândute la nivel global în primele șase luni ale anului. Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, ponderea modelelor Recharge a crescut cu aproape 150%.

Sursă: Ziarul Financiar