Test drive Renault Captur TCe 130 EDC în România – La drum cu cel mai bine vândut SUV mic

Publicat: 29 01. 2020, 15:38
Actualizat: 29 01. 2020, 15:52

Când a venit pe lume, în 2013, avea un singur rival, Nissan Juke. Acum joacă periculos. Nu mai ajung degetele de la trei mâini să-i numere! Și pentru că are o reputație de apărat – de cel mai bine vândut SUV mic – Renault Captur s-a reinventat: a fost redesenat, reconfigurat și redimensionat. Iar noi l-am testat în versiune TCe 130 EDC.

Galerie foto

Motorul dezvoltat de Alianța Renault-Nissan în colaborare cu Daimler, a ajuns sub capota modelelor compacte de la Mercedes, în gamele Clio și Kadjar de la Renault, în gamele Juke și Qashqai de la Nissan, ba chiar la Dacia Duster. Acum a venit și rândul lui Captur să primească propuslor cu stea în frunte. Este vorba despre unitatea 1,33 turbo, cu filtru de particule, care la Captur vine în două versiuni: cu 130 și cu 155 de cai putere. Noi am testat-o pe prima.

Renault a așteptat. A observat. A verificat. Apoi a construit noua generație Captur, pe noua platformă a grupului, CMF-B. Mai mare, mai spațios, mai modern. Și i-a dat și prețuri care să-i facă pe rivali să își caute un plan B, în fața atacului unui Captur care s-a vândut deja în peste 1,5 milioane de exemplare. De la 15.900 de euro pornește noul Captur în România. Din clasa sa, doar Dacia Duster și Kia Stonic sunt mai accesibile. Volkswagen T-Cross pornește de la 16.714 euro.

Personalitate… personalizabilă

Bebe-Captur-ul generației trecute a fost la sală. Arată acum de parcă a avut mare grijă să-și ia vitaminele. Farurile cu tehnologie LED, cunoscute deja de la Clio, preiau și rolul proiectoarelor. Pe capotă au apărut nervuri proeminente, iar în bară, și-au făcut loc fante care îl ajută pe Captur din punct de vedere aerodinamic și îl fac mai silențios atunci când merge la viteze mari.

Profilul este cel care arată exact că modelul francez a fost redimensionat. A câștigat 11 centimetri în lungime, ajungând la 4,23 metri, iar ampatamentul s-a mărit și el cu 2 centimetri (2,63 metri). Montantul spate formează cu plafonul cu linie descendentă un unghi care îi aduce noii generații o allură de SUV coupe. Jantele Pasadena Grey Erbe de 18 inci (300 euro) și combinația de Atacama Orange cu montanți și plafon negre costă 410 euro și îi asigură o atitudinea de “Știu că arăt bine!”

Spatele a fost complet redesenat. Are acum stopuri noi, cu tehnologie LED și cu aspect tridimensional, arcuite spre aripi.

Cei care vor comanda un Captur pot alege dintre 90 de combinații de culori exterioare și 18 combinații la interior.

Captur-at de tehnologie

Mașina de test cu echipare Intens a primit sistemul EASY LINK 9,3” cu instrumentarul de bord digital, ecranul tactil cu format tip tabletă de 9,3” și sistemul audio BOSE. Alături de antena tip rechin, acestea pot fi bifate pentru 600 de euro.

Viitorul posesor de Captur poate bifa și căsuța pentru schimbătorul e-shifter, la pachet cu noua consolă flotantă și încărcare prin inducție, care pot fi comandate opțional pentru 300 de euro.

Scaunele încălzite, al șoferului și cu reglaj electric (80 de euro), îmbrăcate în piele neagră (1.000 euro), volanul încălzit (100 de euro), și el îmbrăcat în piele, plasticele moi, te fac să simți că te afli la volanul unui model premium. Peste Intens, va fi doar Initiale Paris, versiunea care va avea un as în mânecă: va primi parola de segment superior.

Pe lângă camera frontală oferită standard, mașina care a primit inci stele la testele EuroNCAP, vine cu funcții de rulare autonomă nivelul 2, o premieră în segment. Pe lista lungă se regăsesc cruise control adaptiv cu stop&go, asistență la menținerea benzii de circulație, frânare de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și recunoașterea indicatoarelor rutiere.

Cum merge noul Captur?

Cele trei moduri de rulare schimbă nu doar lumina ambientală la bord, ci și comportamentul mașinii. Pe viraje, în Sport, Captur se ține bine pe traiectorie și este foarte precis, cu un ruliu foarte redus. Nu este o bestie pe roți și nici nu e gândit să fie. Dar chiar atunci când este împins la limită, Captur nu se pierde cu firea.

În oraș, modul Eco îl face un pic apatic, dar când merg bară la bară, domnul cu Mustang-ul cu V8 înaintează la fel de rapid ca mine. Și sigur mașina lui nu consumă doar 7,5 l/100 km în acest blocaj.

Pe autostradă, până la 130 km/h, SUV-ul rămâne silențios. Mai sus, se aude vântul în dreptul oglinzilor. Așa că, dragi viitori posesori de Captur, mergeți regulamentar și scăpați de zgomot.

Cu gardă la sol de 17 centimetri și jumătate, Captur nu e străin de terenurile accidentate. Protecțiile de plastic de pe aripi au rămas pe poziție pentru a-i confirma curajul de a ieși în afara asfaltului. Amatorii de senzații tari trebuie să știe că nu este disponibil în gamă un sistem de tracțiune integrală.

 

Spațiul de depozitare la bord a ajuns acum la 27 de litri. Rămâne pe poziție torpedoul uriaș, cel mai mare din industrie, o adevărată cutie în care intră portofelul, telefonul și trusa de make-up. Cu geantă cu tot!

536 de litri în portbagaj atunci când bancheta este împinsă în față la maximum (16 centimetri acum, față de cei 10 ai generației anterioare), adică atât cât oferă BMW X3. Dar pentru ca pasagerii de pe banchetă să nu sufere la drum lung, cu bancheta la maximum în spate, sunt oricum 422 de litri (apromativ 20 de litri mai puțin decât la Duster și tot cam atât mai puțin decât la SUV-ul compact Nissan Qashqai). Dacă pasagerii rămân acasă, iar bancheta se rabatează, volumul de încărcare ajunge la 1.275 de litri.

Versiunea cu motor 1,33 turbo, cutie automată și echipare Intens pornește de la 21.550 de euro. Mașina de test costă 25.190 de euro.

Verdict

Renault Captur nu s-a reinventat ca să țină pasul cu rivalii. S-a reinventat pentru că are o reputație de apărat. Mai mare, mai spațios, mai modern, bebe-Captur s-a maturizat frumos, fără să sară peste etape. Motorul dezvoltat cu Daimler, 1,33 turbo cu 130 de cai putere, funcționează fin sub capota francezului, noile proporții îl ajută să țină fruntea sus într-un segment ultra-populat, iar prețul de pornire îi face pe rivali să caute un plan B.

 

 

Date tehnice

Model Renault Captur TCe 130 EDC
Motor 1,33 turbo
Cilindree 1.333 cm3
Transmisie Automată, EDC, 7 trepte
Tracțiune Față
Putere maximă (CP/rpm) 130/5.000
Cuplu maxim 240/1.600
Accelerație 0-100 km/h 9,6 secunde
Viteza maximă 193 km/h
Greutate 1.259 kg
Lungime 4.227 mm
Lățime 1.797 mm
Înălțime 1.576 mm
Ampatament 2.639 mm
Volum portbagaj 422/1.275 de litri
Preț de pornire (euro, TVA inclus) 15.900 euro
Preț versiune testată (euro, TVA inclus) 25.190 euro