Am condus MINI Countryman Cooper S în România

Publicat: 13 10. 2010, 15:45

Interiorul este familiar. Oricine a mai condus un MINI
se va simţi instant acasă.
Acelaşi vitezometru analogic
imens plasat central, acelaşi turometru montat pe coloana
volanului. Aceleaşi butoane retro. Calitatea finisărilor este parcă
o idee mai bună decât pe alte modele ale mărcii. Într-un fel acest
lucru se explică prin faptul c- aceasta este primul MINI care nu
mai este produs în Marea Britanie ci în Austria la uzina
Magna-Steyr.

Poziţia de condus este însă mai înaltă ceea ce oferă o
mai bună viziune asupra traficului înconjurător.
Parbrizul
este şi el mai mare iar portierele au acum rame pentru geamuri. În
spate este loc pentru doi adulţi iar interesant este că
Countryman-ul poate fi comandat fie cu locuri individuale sau cu
banchetă. Modelul nostru de test avea locuri individuale separate
de o bară de aluminiu pe care se pot monta diverse accesorii.
Acestea au o prindere universală şi pot culisa pe bara de aluminiu
în funcţie de nevoi. Modelul nostru avea două spaţii de depozitare
pentru băuturi, o cutie de ochelari şi un suport pentru telefon.
Mai ciudat este că în versiunea cu scaune individuale nu există un
separator pentru portbagaj. Astfel, printre cele două scaune din
spate se pot accesa lucrurile din portbagaj. Hayonul se deschide în
stil SEAT apăsând şi trăgând de sigla MINI. Cea mai mare siglă MINI
pe care am văzut-o vreodată. Portbagajul are 350 litri plus un
spaţiu de depozitare dedesubt deoarece nu există roată de rezervă.
Modelul de test era dotat cu anvelope runflat.

Modelul nostru a fost un Countryman Cooper S. Motorul
1.6 turbo dezvoltă 185 CP
. Am avut la dispoziţie şi
tracţiunea integrală permanentă desemnată de inscripţia ALL4
amplsată pe portiere. Motorul este excelent, aşa cum ni-l aminteam
din recentului test cu versiunea faceliftată a modelului MINI.
Consumă extrem de decent pentru cantitatea de putere oferită. Dar
ca şi în cazul frăţiorului mai mic, Countryman suferă de o
suspensie mult prea dură. Amplificată poate şi de anvelopele
runflat, suspensia transmite orice denivelare din asfalt direct în
habitaclu. Pe asflat bun nu este nici o problemă. Ţinuta de drum
este impecabilă iar cei 185 CP pot fi mai eficienţi gestionaţi
datorită tracţiunii integrale. Însă când dăm de drumuri cariate,
călătoria la bordului unui Countryman devine o corvoadă. Suspensia
nu este adaptată pentru aşa ceva. Orice denivelare mai mare este
primită cu un sunet înfundat mai ales dinspre puntea spate. Iar
capacitatea de absorbţie a denivelărilor este foarte mică. Nici pe
teren accidentat, Countryman nu excelează neavând o gardă la sol
foarte mare. Pentru noi, noul MINI este mai degrabă un mini SUV de
oraş.