Am condus noul Infiniti M30d

Publicat: 17 11. 2010, 16:00

Infiniti îşi anunţă intenţile serioase în Europa cu
modelul mare M.
Este o berlină de dimensiuni generoase ce
rivalizează cu seria 5 de la BMW, E-Klasse-le lui Mercedes şi
Jaguar XF. Şi după ce am mers cu modelul M în Italia, ne-am convins
că Infiniti nu doar se laudă ci chiar oferă un automobil
complet.

Dacă până acum, Infiniti în Europa era mai mult cunoscută pentru
modelele SUV ca FX şi, mai nou, EX, divizia de lux Nissan încearcă
acum să se impună şi în zona berlinelor. A adoptat un motor diesel
capabil ce se găseşte pe modelele FX şi EX iar ofensiva în zona
berlinelor de lux este dusă acum de modelul M30d.

Noul sedan de lux propus de Infiniti atacă piaţa
europeană cu două motorizări deocamdată.
Ambele au şase
cilindri în V. Primul este un turbodiesel de trei litri ce dezvoltă
240 CP şi 550 Nm iar al doilea este o benzină de 3,7 litri cu 320
CP şi 360 Nm. Ambele motoare sunt rafinate şi oferă suficiente
performanţe dat grosul vânzărilor în Europa va fi alcătuit din
M-uri cu motor diesel. Peste şase luni de zile va exista şi o
variantă hibrid a modelului M. Aceasta va avea indicativul M35h şi
va fi propulsat de un motor pe benzină V6 de 3,5 litri, un motor
electric şi un set de acumulatori.

Modelul M este un automobil mare. Este mai impunător
decât rivalele din Germania. Este impozant şi sculptural ca
aspect.
Designul exterior este fidel stilului Infiniti.
M-ul se înscrie bine în linia familiei de modele: FX, EX şi G. Dacă
din faţă te poţi obişnui cu aspectul, în spate M-ul nu m-a convins.
Parcă un pic prea banal pentru clasa mare. Dar aspectul este o
chestiune de gust, iar un Infiniti va întoarce capul cunoscătorilo
pe stradă. Pentru ceilalţi este o berlină mare şi atât.