Am testat în România noul Opel Adam, mini trendsetter-ul german

Publicat: 02 07. 2013, 11:00

M-am referit la Bucureşti ca Micul Paris pentru că vorbim despre Opel Adam, model pe care constructorul care l-a făurit foloseşte cuvinte ca “fashion” şi “lifestyle” atunci când îl prezintă. Lansat unde altundeva decât în capitala modei, în cadrul “Mondial de l’Automobile”, Opel Adam a dat cărţile pe faţă la Lisabona, unde a arătat ce poate în cadrul unui test de prim contact. Ulterior a ajuns şi în România, unde s-a văzut pus faţă în faţă cu amalgamul urban numit Bucureşti. Dar să începem cu începutul.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

Despre look-ul exterior al lui Opel Adam se poate polemiza la nesfârşit, mai ales pentru că designerii germani s-au bazat pe tipare moderne atunci când au desenat modelul ce poartă numele inventatorului german Adam Opel, fondator al companiei din Russelsheim.

Nici cea mai mică inspiraţie din istoria mărcii nu şi-a găsit loc în felul în care arată Adam, un prim lucru care îl diferenţiază de rivalul din Cizmă – Fiat 500 – şi de cel din Albion – Mini Cooper.

Bine, se poate spune că Adam are spate micşorat de Astra, bot turtit de Porsche Panamera sau plafon de Fiat 500. Dar nu asta contează la Adam. La el aspectul se contabilizează în capete sucite pe stradă, priviri furate şi reacţii stârnite. Cifre ca 61.000 de combinaţii posibile de personalizare pentru exterior şi 82.000 pentru interior nu mai au valoare în faţa aerului de star afişat de Opel Adam.

Totul se rezumă la curiozitatea oamenilor pe stradă, la felul în care ceilalţi participant la trafic vor încerca să te depăşească în încercarea de a afla modelul în care te afli, pentru că sigla cu numele Adam nu se află pe uşa portbagajului, ci pe montanţii spate.

La interior, Adam a fost gândit pentru o clientelă tânără, iar pe lângă deja menţionatele opţiuni de personalizare, toate materialele sunt de o bună calitate. Cei de la Opel au făcut o treabă foarte bună cu designul cadranelor de bord, însă display-ul electronic dintre ele reuşeşte să fure o felie din farmecul lor. Vizibilitatea generală este bună, exceptând manevrele cu spatele, unde se impune o atenţie sporită din cauza montanţilor spate groşi. O altă problemă o reprezintă poliţa portbagajului, care trebuie rabatată manual după fiecare deschidere, altfel va limita serios câmpul vizual al şoferului prin lunetă.

Dacă pentru cei din faţă configuraţia habitaclului este primitoare indiferent de înălţime, locurile din spate sunt ca şi inexistente. Portbagajul are un volum de 170 litiri şi poate “găzdui” maxim o geantă de voiaj de dimensiuni medii. Dar nu asta te interesează la un Opel Adam.

Noi am avut la dispoziţie două modele de test, ambele în nivelul de echipare SLAM. Cel galben dispune ca dotări opţionale, printre altele, de un acoperiş I’LL BE BACK (200 de euro), un pachet decorativ pentru interior JAMES BOND (100 de euro), jante de aliaj Twister de 18 inci cu ornamente (1.090 de euro) şi un pachet OPC Line format din eleron, praguri şi extensii bară faţă şi spate (800 de euro).

În cazul modelului negru, cele mai importante opţionale sunt pachetul TWISTED RED ce constă într-un plafon de culoare albă, decor interior RED’N’ROLL şi jante de aliaj de 17 inci vopsite în HIGH GLOSS BLACK (500 de euro), la care se adaugă plafonul interior printat GO (200 de euro) şi tapiţeria stofă/piele Superheroes Black (195 de euro).

După ce am trecut în revistă felul în care arată noul Opel Adam, e timpul să vedem cum se comportă stilatul german pe bulevardele şi străduţele din Bucureşti. Totul, în pagina următoare.