Am testat în România noul VW Golf Variant. Bun la toate

Publicat: 26 11. 2013, 23:38

Până ca primele imagini cu VW Golf Variant să apară pe internet, hatchback-ul Golf 7 câştiga deja titlul de World Car of The Year 2013. A urmat apoi lansarea oficială a Golf-ului familist la Salonul Auto de la Geneva 2013, model despre care vorbesc rândurile de mai jos.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

Se pot organiza seminarii întregi pe tema “Designul modelelor Volkswagen”, însă esenţa stă în antiteza dintre conceptul de evoluţie şi cel de revoluţie. Şi ştim cu toţii că gama Golf se încadrează perfect în prima categorie. Aşadar, în materie de aspect exterior, liniile de design schiţează o imgine simplificată, geometrică, cu uşoare accente de robusteţe şi dinamism. Mai pe scurt, aceleaşi trăsături impuse de Golf 7, trase la indigo, care contribuie la consolidarea imaginii pe care şi-a creat-o brandul Golf de-a lungul timpului.

Cam atât despre exterior, unde mentalitatea germanilor şi distanţarea de compromisuri par să fie cărţile câştigătoare, chiar dacă aspectul nu spune foarte multe. La interior, nu există surprize, pentru că avem de-a face tot cu un Golf.

Acest lucru se traduce prin materiale de calitate, puse cap la cap într-o manieră simplă şi curată, rezultatul fiind un habitaclu primitor, chiar blând aş putea spune, orientat către şofer. În aceeaşi notă se prezintă şi scaunele care oferă o susţinere adecvată şi un nivel bun de confort, în vreme ce comenzile de pe volan şi consola centrală şi-au învăţat bine lecţia de ergonomie. Insonorizarea este bună, însă la viteze de autostradă zgomotul din exterior pătrunde în habitaclu, însă nu putem vorbi de disconfort auditiv.

Şi pentru că a venit vorba de ergonomie, trebuie evidenţiată poziţia comodă de condus oferită de Golf Variant. În materie de atmosferă de interior, la senzaţia de premium spre care tinde modelul din Wolfsburg  a contribuit faptul că modelul de test a venit cu versiunea de echipare Highline, ce oferea un plafon panoramic şi elemente decorative Piano Black, prezente în abundenţă pe consola centrală şi ceva mai discret pe volan. Vizibilitatea este bună, iar senzorii de parcare îţi uşurează mult viaţa când ai nevoie să parchezi într-un spaţiu limitat.

Cadranele de bord sunt lizibile şi iluminarea acestora nu deranjează ochiul, lucru valabil şi pentru sistemul de infotainment, al cărui meniu permite o jonglare uşoară cu funcţiile pe care le oferă. Cu toate acestea, răspunsul la comenzi nu este mereu cel mai prompt, însă nici nu se transformă într-un detaliu deranjant.

Bancheta din spate poate primi trei persoane, însă doar daca una din ele este un copil. Altfel, ideal este ca aceasta să fie ocupată de două persoane, care vor aprecia spaţiul pentru picioare oferit de ampatamentul de 2.635 mm şi de cel pentru cap, favorizat de înălţimea de 1.481 mm cu care se laudă break-ul.

Unul din punctele forte pentru VW Golf Variant rămâne portbagajul care oferă o capacitate de 605 litri, care prin rabatarea completă a banchetei creşte până la 1.620 de litri. Arhi-suficient pentru o ieşire la cumpărături, la mall sau la picnic şi potrivit pentru un drum lung de vacanţă sau un concediu prelungit cu familia.

Cum se comportă Volkswagen Golf Variant în trafic, aflaţi din pagina următoare.