Am testat noul Peugeot 208. Esenţă tare din sticlă mică.

Publicat: 14 01. 2013, 13:00

S-ar putea spune că există o oarecare asemănare între clasa mică de la Peugeot şi Windows. Asta pentru că din două în două generaţii, ambele companii scot produse mai bine gândite şi proiectate. Mă rog, în clasa mică au reuşit să fie interesanţi mai des, pornind cu 205…

Peugeot 207 nu a impresionat, deşi avea responsabilitatea de a duce mai departe “munca” popularului 206, însă francezii şi-au revenit şi l-au împrospătat pe 208 corespunzător pentru primirea ştafetei.

DESIGN EXTERIOR

Aşa cum spuneam mai sus, Peugeot 208 şi-a respectat orele de somn de frumuseţe. Farurile au căpătat o formă mai atractivă, ajutate şi de luminile de zi cu LED-uri completate de grila similară cu cea de pe Peugeot 508.

„Se vede că semăn mai mult cu tata 508, nu-i aşa?”

Acelaşi lucru este valabil şi pentru stopuri, care au luat forma unor mănuşi de box privite din lateral, contribuind la alura zveltă, bine închegată dar uşor convenţională pe care o emană exteriorul, un lucru apreciat în special de jumătatea feminină a conducătorilor auto.

„Dacă încerci să mă depăşeşti, primeşti o mănuşă…ah, un stop în faţă!”

DESIGN INTERIOR

Ajuns în habitaclu, remarc ambientul mai rece la început, însă senzaţia dispare rapid graţie display-ului central futurist cu touchscreen şi volanului drăgălaş de mic, teşit în partea inferioară, ce pare împrumutat de la un kart. Comenzile de pe display sunt intuitive şi uşor de folosit, utilizatorul putând controla aproape totul cu ajutor acestora, de la sistemul multimedia până la cel de navigaţie.

„Mamă, asta-i mai tare ca Windows 8!”

Ambianţa futuristă este completată şi de capul schimbătorului de viteze care te duce instantaneu cu gândul la Robocop, completat de formele rectangulare ale cadranelor din bord şi de degrade-ul de pe braţul interior al portierelor.

„Eu sunt Robocop iar tu o să respecţi legile rutiere!”

Nu lipsesc însă nici materialele plastice ceva mai tari, dar de calitate, iar griul ar putea fi considerat o nuanţă prea sobră de clienţii mai flegmatici. Per total, 208 pune accent pe senzaţia de confort oferită atât şoferului cât şi pasagerului cu ajutorul ergonomiei bune a scaunelor şi a spaţiului oferit.

Când eşi parcat, peisajul de deasupra capului poate fi frumos. Câteodată.

În plus, senzaţia de condus şi atmosfera de la interior este animată cu ajutorul plafonului transparent din sticlă ce poate fi mascat cu uşurinţă cu ajutorul unei trape manuale.

„Iubi, şi bagajele mele unde mai intră?”

În ceea ce priveşte caracterul practic, 208 vine cu un portbagaj de 285 l, al cărui volum poate fi extins până la 1.076 litri dacă se rabatează bancheta monobloc din spate. Spaţiul pentru pasagerii din spate a fost mărit, iar aceştia pot beneficia acum de 5 cm suplimentari pentru genunchi, fapt care se datorează spătarelor mai compacte şi întregii revizuiri suferite de habitaclu.

După ce am văzut cât de arătos este noul Peugeot 208 la interior şi la exterior, să aflăm cum se comportă noul model de clasa mică pe şoselele noastre. În continuare, pe PAGINA URMĂTOARE.