O săptămână cu BMW 530d Touring

Publicat: 28 10. 2010, 19:47

Cât credeţi că este consumul mediu al unui BMW Seria 5 Touring dotat cu motorul diesel de
3,0 litri şi 245 CP? Cel teoretic se cifrează la 6,3
litri/100 km
, ceea ce, sincer, pare cam prea optimist.

Realist vorbind, mă aşteptam la un consum mediu în jurul
a 9 litri/100 km
, dată fiind puterea maşinii, gabaritul şi
greutatea ei, dar şi intuiţia că nu voi conduce economic.
Realitatea, însă, mi-a depăşit aşteptările.

În regim urban (peste 500 km în trafic aglomerat de Bucureşti,
câteva zile ploioase), maşina nu a coborât sub 9 litri/100 km. Dar
nici nu a urcat peste 9,5 litri/100 km. Adică am scos un
consum urban de circa 9,3 litri/100 km
, în condiţiile în
care cel teoretic este de 8 litri/100 km. Bine?

Aş spune că foarte bine, dar se putea mult mai bine. Aici sunt
nevoit să le acord o bilă neagră inginerilor BMW: de ce
sistemul de oprire/pornire automată a motorului (de exemplu, la
staţionarea la semafor) nu este oferit nici măcar
opţional?
El există doar pe motorizarea diesel de 2,0
litri şi 184 CP. Cu acest sistem, cred că în Bucureşti BMW 530d
Touring nu mi-ar fi păpat mai mult de 7 litri/100 km.

Revenind la realitate, am avut parte şi de un traseu mai
lung în ţară, pe toate tipurile de drumuri
(autostradă,
drumuri virajate, drumuri deteriorate, drumuri de viteză, urcuşuri
şi coborâşuri). În condiţii de încărcare aproape maximă, cu 5
persoane în maşină şi bagajele aferente.

Consumul extraurban teoretic se cifrează la 5,3 litri/100 km. Ei
bine, în cazul nostru acesta a fost de 7,6 litri/100 km. Cu
2,3 litri/100 km mai mult
, în condiţiile în care nu mi-am
propus să merg economic, dar nici prea sportiv nu am putut, din
cauza limitărilor impuse de pasageri (ce sensibili sunt unii, of!).
În majoritatea timpului am folosit modul Comfort, iar acceleraţiile
rapide au fost destul de rare.

Prin urmare, vorbim de un consum mediu doar decent la drum lung,
care, în condiţiile autostrăzilor vestice, probabil ar scădea uşor
sub 7,5 litri/100 km. Per total, consumul mediu în condiţii
reale pentru BMW 530d Touring estimez că se cifrează la 8 litri/100
km
. O valoare lăudabilă, date fiind performanţele de care
poate fi capabilă maşina.

Preţul maşinii, însă, nu este aşa de lăudabil:
suma de la care se porneşte este de 54.932 euro cu TVA
(44.300 euro fără TVA)
. Cu 4.000 euro mai puţin decât
versiunea de top 535d, care te gratulează cu nu mai puţin de 300
CP, dar şi cu 4.000 euro mai mult decât versiunea 525d, care are
doar 204 CP.

Mai trebuie menţionat că un BMW X5 xDrive30d, care
are aceeaşi motorizare, costă cu doar 4.000 euro mai mult
,
iar noul BMW X3 va veni cu un preţ mai convenabil.
Aşa încât, cel puţin pe piaţa din România, BMW 530d Touring va fi
clar concurat de modelele SUV.

Revenind la modelul de test, saga preţurilor continuă – pentru
că, fiind un BMW, maşina beneficiază de o lungă listă de dotări
opţionale. Dintre acestea, maşina de test era echipată cu
unele care totalizau circa 25.000 de euro (vezi aici opţionalele)

adică aproape 50% din preţul maşinii! Aşa încât maşina de test
ajunge la o valoare impresionantă: 79.210 euro.

Deci 80.000 euro pentru o maşină cu un nivel de dotare
foarte bogat, cu o dinamică excepţională
, cu un motor
foarte potent şi cu un caracter practic bine pus la punct. Să nu
uităm de imaginea BMW, care valorează mai mult sau mai puţin mult,
în funcţie de fiecare.

Personal, mi se pare un preţ ceva cam mare pentru ce îţi poate
oferi maşina în România. Mai ales că, la acest nivel, mulţi
clienţi, repet, vor fi tentaţi să aleagă mai degrabă un SUV.
Foarte puţini estimez că vor înţelege cu adevărat care este
rolul lui BMW Seria 5 Touring
.

Totuşi, recunosc faptul că maşina se dovedeşte un pachet unitar,
îndreptat spre cei cu o situaţie financiară clar peste medie,
pentru care contează mai mult elementul lifestyle şi
imagine
decât raportul preţ/maşină.

Cei care consideră SUV-urile o declaraţie răsuflată a
statutului, iar caracterul practic al unui break de preferat
stilului sobru al unei limuzine, vor găsi în BMW Seria 5 Touring o maşină aproape perfectă.
Singurul minus major: pasagerii nu vor aprecia niciodată la
adevărata valoare dinamica excelentă a maşinii
. Care este
unul dintre breakurile sportive de top ale momentului.