Scurt test cu Honda CR-V 2.2 AT

Honda CR-V este singurul SUV disponibil în gama producătorului japonez. Este extrem de capabil, bine finisat şi foarte confortabil. Sunt disponibile doar două motorizări, una pe benzină şi una diesel. Benzina este animată de un propulsor de doi litri ce dezvoltă 150 CP, în timp ce versiunea turbodiesel are un capotă un motor de 2,2 litri tot de 150 CP. Până la momentul faceliftului, CR-V oferea opţiunea cutiei de viteze automate doar pentru versiunea cu motor pe benzină. Însă, în Europa, SUV-urile pe benzină nu sunt extrem de populare. Iar piaţa europeană cerea opţiunea cutiei automate şi pentru versiunea cu motor turbodiesel.

Honda a reacţionat şi oferă acum cutia automată cu cinci trepte şi pentru motorizarea 2.2 i-DTEC. Este o cutie de viteze automată clasică fără „înfloriturile” specifice cutiilor automate folosite de concurenţă. Nu avem poartă manuală şi nici clapete pe volan. Există însă posibilitatea de a ţine cutia în treptele unu sau doi, iar pentru depăşiri există un buton marcat D3 pe lateralul levierului. Acesta selectează treapta a treia iar cutia nu mai schimbă treapta în cazulul unei acceleraţii puternice.

Soluţia aleasă de Honda nu are rafinamentul cutiilor moderne cu dublu ambreiaj folosite de alţi producători. Schimbările de treaptă se simt, dar această soluţie nu va fi aleasă de cei care vor să meargă sportiv cu CR-V-ul lor. Aceştia vor rămâne mereu fideli cutiei manuale. Cutia automată este aleasă de cei care preţuiesc confortul. Mai ales dacă maşina este folosită în cea mai mare partea a timpului în oraş. Pentru aceştia, cutia automată Honda se achită bine de îndatoriri.