Subaru Impreza Diesel – test in RO

Publicat: 28 05. 2009, 22:26

Sunt teribil de afectat de ceea ce se întâmplă în jurul nostru de aproximativ şase luni. Tot ce ştiu este că vreau să vină odată căldurile şi să mă izolez undeva la soare, lângă o piscină liniştită. Nu am nevoie de bani şi nici nu îi mai vreau, pentru că visele mele destul de recente au devenit nu doar imposibile. Ele acum dor.

Este ca atunci când doreşti să îţi cumperi un lucru, ai perspectiva sumei necesare, pe care ştii sigur că o vei strânge, şi afli că acel ceva pe care îl vrei nu mai există. Aici, în altă ţară, pe planetă. Este o durere adâncă, atât de puternică încât îţi vine să-ţi smulgi inima din piept şi să te uiţi la ea întrebându-te ce faci în continuare. O îngrijeşti sau o arunci?

Există momente în care sunt sigur că ne-ar fi mai bine fără sentimente. Pentru un om condus de inimă, imposibilitatea urmării viselor echivalează cu vestea pe care o poate primi un pilot de curse că echipa sa a dat faliment. Pentru piloţii de pe Terra, vestea retragerii lui Subaru din WRC a însemnat îngheţul inimii. Pentru presă, pasionaţi şi clienţi, acelaşi lucru.

Păi dacă Subaru nu mai aleargă la curse, cu cine se mai bat Citroen şi Ford? Păi şi dacă Subaru nu mai participă în WRC, îşi schimbă sigla? Cum vor mai lăuda vânzătorii tracţiunea Symmetrical AWD prin showroomuri cu imagini vechi proiectate pe plasme şi mai vechi, ambele dinainte de criză?! Nu ştiu. Doare. Subaru nu mai este ce a fost şi ştiu lucrul acesta de când am condus noua Impreza, cu a sa imagine proaspătă menită să atragă o clientelă nouă, care în trecut nu s-ar fi gândit la marca asta poate chiar pentru că era prea învăluită în parfumul curselor.

Japonezii încearcă deci să domesticească unul dintre cele mai frumoase animale ale lumii auto. Şi aşa a apărut cuminţica Impreza, noul STi, mai rapid şi totuşi mai puţin periculos şi agresiv ca niciodată, iar acum această “scamatorie”, prima Impreza diesel din istorie.

Dacă ar fi avut sub capotă un TDI de la Volkswagen, aş fi numit maşina asta o “blasfemie”. O salvează însă faptul că acolo se află unul dintre cele mai reuşite şi mai spectaculoase motoare diesel construite vreodată, o premieră absolută şi o veritabilă bijuterie tehnică în raport cu multe propulsoare cu motorină moderne – boxer-ul diesel.

Văzut ca o salvare şi în acelaşi timp ca o soluţie logică pentru un model compact complet reinventat, acest motor diesel boxer în patru cilindri poate fi crucea lui Subaru deoarece, cred eu, a fost lansat prea târziu.

Cu totul altfel ar fi stat situaţia dacă, la lansarea noii generaţii, Impreza ar fi beneficiat de serviciile acestui propulsor, care nu a reuşit să convingă sub capota fraţilor mai mari Legacy sau Outback. Asta pentru că, pur şi simplu, sunt sigur că motorul a fost creat special pentru Impreza. Cred că l-au şi construit pe caroseria acesteia şi realizezi imediat acest lucru după ce conduci Legacy. Sau imediat ce cobori din această nouă Impreza diesel.