Subaru Legacy

Publicat: 02 09. 2008, 15:00

Păcat de cutia de viteze că are doar cinci trepte și că timoneria este oarecum imprecisă. Cursa levierului este scurtă și cere o mână fermă, uneori treapta dorită fiind greu de selectat. La rece, este evident că sub capotă se află un motor diesel, dar după aceea sunetul se transformă într-un mârâit înfundat. La accelerările puternice apare și “bolborositul” specific motoarelor boxer. Chiar plăcut. La interior surprinde, poate mai mult decât buna izolare fonică, lipsa vibrațiilor.

Mai trebuie spus că modelul testat de noi era dotat inclusiv cu sistem de navigație. Acesta poate fi primit doar la comandă, dar este absolut inutil în România. Subaru nu are hărți pentru acest sistem. Avantajul îl reprezintă displayul interactiv, care afișează informații de la computerul de bord, telefon, sistemul audio etc. Ba are chiar și un calculator, pentru a socoti cu cât s-a mai scumpit motorina.

În varianta fără sistem de navigație, acest display dispare, locul său fiind luat de un spațiu de depozitare. Apropo de costul motorinei, Subaru Legacy Boxer diesel a consumat în medie 9,2 litri la 100 km, în condiții de parcurs preponderant urban. La drum întins, consumul a scăzut la 8,5 și probabil că ar mai fi scăzut.

 

Subaru Boxer Diesel. Sună ciudat, dar aceasta este realitatea. Subaru, unul dintre constructorii cei mai fideli motoarelor pe benzină, a cedat presiunilor pieței europene și a construit un propulsor diesel. Se pregătește Porsche. Însă, deși s-au văzut siliți să se supună exigențelor de natură economică, inginerii de la Subaru au decis să facă numai și numai ce știau ei mai bine. Un propulsor boxer. Diesel.

Nu au acceptat să aleagă calea ușoară și să cumpere un propulsor diesel clasic de la alt constructor. Au produs de la zero un diesel cu injecție directă și sistem common rail adaptat arhitecturii cu patru cilindri boxer. Motorul astfel născut are capacitatea cilindrică de doi litri și dezvoltă 150 CP și 350 Nm. Deloc rău pentru o primă încercare.

În scopul lansării comerciale, noul motor diesel boxer a fost montat pe modelul de clasă medie Legacy. Berlina Subaru le era binecunoscută fanilor, dar în ultima vreme intrase într-un con de umbră. Noul motor a atras din nou atenția asupra acestui model și a versiunii Outback.

La lansarea internațională din luna ianuarie, am condus în Spania versiunea Outback. Este un break înălțat, bazat pe modelul Legacy Break. Acum Boxer Diesel a venit și în România. La al doilea contact cu acest motor nou, am ales un Legacy Sedan. Am parcurs semnificativ mai mulți kilometri decât la testul inițial și ne-am atașat mai mult de această motorizare.

Asociat cu tracțiunea integrală Symmetrical AWD, noul motor face din Legacy o propunere atractivă. Cuplul de 350 Nm este disponibil la 1.800 rpm, fapt ce se traduce printr-un automobil foarte sprinten. Cel mai impresionant este însă startul de pe loc. Pe asfalt sau chiar pe macadam, turați motorul la 2.000 rpm și eliberați pedala de ambreiaj!

Legacy pleacă instant de pe loc datorită sistemului AWD și toți ceilalți șoferi de la stop se întreabă câți cai-putere are acest automobil. Ținuta de drum este impecabilă, suspensia independentă și sistemul AWD făcând din Legacy în viraje un fel de mașină pe șine. Direcția este poate un pic prea ușoară, dar în oraș acest lucru se transformă într-un avantaj.