Test-drive cu BMW X3 xDrive30d în România

Publicat: 23 01. 2013, 09:00

BMW X3 a ajuns la a doua generaţie la sfârşitul anului 2010, dar pare la fel de proaspăt chiar şi după doi ani de la lansare. Aşa că am testat modelul X3 xDrive30d cu motor diesel de 2,0 litri, transmisie automată Steptronic cu opt trepte şi sistem de tracţiune integrală permanentă xDrive. Să vedem ce ştie să facă SUV-ul construit de bavarezi pe meleaguri americane.

EXTERIOR

La exterior, cea de-a doua generaţie a lui X3 arată ca un X5 care a trecut printr-o cură de slăbire. Deşi e mai mic decât ultima generaţie a lui X5, X3-ul e la fel de mare precum prima generaţie a SUV-ului X5.

Dacă partea din faţă a X3-ului poate fi deosebită oarecum uşor de cea a ultimului X5, când ajungi în spate, diferenţele sunt mai greu de distins. Nu o dată mi s-a întâmplat să văd din spate un X3 şi un X5 alăturate şi să nu ştiu care-i unul şi care-i celălalt.

X3 sau X5? Aceasta este întrebarea!

Chiar şi aşa, mini SUV-ul germanilor arată bine, mult mai bine decât prima generaţie, care arăta ca şi cum ar fi fost neterminată. A doua generaţie s-a maturizat frumos, chiar dacă designerii au preferat să asigure succesul muncii lor prin preluarea de tuşe de la X5.

Singurele minusuri pe care le-am găsit interiorului sunt designul destul de conservator al consolei centrale şi texturile materialelor care nu inspiră sentimentul de clasă premium aşa cum o face ultima generaţie a modelului Seria 5 sau chiar noua Serie 3. Dar aceste două mici minusuri nu ar trebui să fie motive importante pentru a renunţa la cumpărarea unui X3.

Sistemul multimedia iDrive are nevoie de un timp de acomodare destul de mare dacă nu l-ai mai folosit niciodată, însă odată ce te-ai obişnuit cu el s-ar putea să te întrebi „de ce nu au şi alte maşini asta?”, fiindcă e un sistem bine pus la punct.

Detaliile despre performanţe şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.