Test drive Seat Leon FR 1.4 TSI (150 CP) – Latura sportivă se îmbină cu latura practică – GALERIE FOTO

Publicat: 21 06. 2018, 14:00

A treia generaţie de Seat Leon a primit un bine-meritat facelift în 2017 şi este o alternativă de luat în calcul pentru cei care caută un hatchback spaţios cu dotări moderne, în timp ce varianta FR poate satisface clienţii în căutare de valenţe sportive.

Luminile de zi înconjoară subtil farurile full LED, iar acţionarea manetei semnalizatorului schimbă dunga albă într-una portocalie, care îşi face apariţia cu intermitenţe. O integrare foarte reuşită a luminilor, fără adăugari care să încarce partea frontală. Insigne Seat Lighting sunt vizibile în interiorul farurilor şi stopurilor, ca un element discret de personalizare.

Seat Leon şi-a păstrat tenta sportivă pe care a arborat-o încă de acum 13 ani, când formele cuminţi erau la modă. Spre deosebire de generaţia anterioară, Leon este mai scurt cu 9 centimetri în varianta cu 3 uşi şi cu 5 centrimetri în varianta cu 5 uşi. Totodată, este mai lat cu 5 centimetri şi a slăbit până la 100 de kilograme.

Formă mai suplă, stabilitate îmbunătăţită. Click pentru GALERIA FOTO

Interiorul este reuşit, cu o ergonomie bună şi materiale plăcute la atingere. Plasticul moale este prezent în multe locuri, intersectându-se din loc în loc cu plasticul lucios şi inserţii de aluminiu. Vizibilitatea a fost sporită, parbrizul fiind mai puţin înclinat, iar montantul A relativ subţire. Volanul poartă şi el insigna FR. Cadranele clasice sunt lizibile, iar între ele există un display color cu informaţiile computerului de bord, indicaţiile sistemului de navigaţie şi diverse setări. În vârful planşei de bord tronează un ecran tactil de 8 inchi, bine poziţionat ca nivel de înălţime. Nu trebuie să-ţi iei privirea de la drum, asta mereu e bine.

Click pentru GALERIA FOTO

Sistemul de operare rulează rapid, reflexia luminii este minimă şi există şi scurtături sub formă de butoane fizice: meniul principal şi setările de conectivitate (Android Auto, Apple Carplay şi MirrorLink). Sub comenzile climatizării găsim două mufe USB şi o zonă de încărcare prin inducţie pentru telefonul mobil. Seat Leon abundă de spaţii de depozitare, plus că fiecare uşă are propriul buzunar.

Doar două butoane fizice, însă de mare ajutor. Click pentru GALERIA FOTO

Scaunele sport din faţă sunt bine profilate, fără să fie incomode, iar materialele sunt rezistente la uzură. Modelul testat avea trapă semi-panoramică care coboară puţin interiorul plafonulului în partea din faţă, însă pasagerii din spate beneficiază de un decupaj masiv în a doua jumătate, astfel încât deşi linia maşinii coboară, spaţiul pentru cap nu este afectat.

Propulsorul pe benzină de 1.4 litri cu turbină produce 150 de cai-putere şi un cuplu de 250 Nm, accelerând Leon FR de la 0 la 100 km/oră în 8 secunde. Indiferent de treaptă, are rezerve de putere şi este sprinten, urcând rapid în ture, având şi marele avantaj de a fi silenţios. Cutia manuală are treptele lungi şi timoneria preciză, iar rareori simţi nevoia de a sări de treapta a 3-a în oraş. Stabilitatea a fost mereu o calitate a modelului Leon şi se păstrează şi la această generaţie. În funcţie de modul de condus selectat (Eco, Sport şi Individual), se pot seta direcţia, răspunsul motorului, acceleraţia şi funcţionarea sistemului de climatizare). Deşi este oferit ca opţiune la apăsarea butonului dedicat, modul Normal este considerat standard şi nu este evidenţiat în bord. Făcând parte din familia VW, Leon este oferit cu o multitudine de propulsoare diesel şi pe benzină, de la 86 la 300 de cai-putere. Totodată, există disponibile şi cutii DSG cu dublu ambreiaj.

Mic, dar capabil. Propulsorul de 1,4 litri produce 150 de cai-putere. Leon FR atinge 100 km/oră în 8 secunde. Click pentru GALERIA FOTO

La capitolul siguranţă, Seat Leon bifează airbag-uri frontale, laterale, cortină şi genunchi şofer, control electric al stabilităţii, avertizare la coliziunile frontale şi asistent de menţinere a benzii de rulare.

Verdict

Cel mai vândut model al spaniolilor are atuuri suficiente pentru a se lupta cu concurenţa, fiind o opţiune atractivă mai ales pentru cei care mizează pe sportivitate. Gama largă de motorizări, designul îndrăzneţ, precum şi paleta largă de dotări opţionale sunt plusuri greu de ignorat.

Date tehnice

Motor 4 cilindri turbo

Cilindree 1395 cmc

Putere maximă 150 CP

Cuplu maxim 250 Nm

Viteză maximă (km/h)215

Acceleraţie 0-100 km/h (s)8.0

Transmisie manuală 6 trepte

Tracţiune faţă


Dimensiuni

Lungime 4281 mm

Lăţime 1816 mm

Înălţime 1444 mm

Greutate 1241 kg

Capacitate rezervor 50 litri

Capacitate portbagaj 380 litri

 

Preţ

Preţ de bază 20.932 euro (TVA inclusă)

Preţ model testat 27.092 euro (TVA inclusă)