Test drive Volvo XC60 Inscription AWD – Confort la superlativ – GALERIE FOTO

Publicat: 30 07. 2018, 12:15

Esenţa celui mai de succes SUV Volvo (lansat înaintea lui XC40) se poate sintetiza într-un sigur cuvânt: confort. Este una dintre cele mai confortabile maşini de pe piaţă, iar această caracteristică urmăreşte XC60 în orice fel de parcurs alegi. Nu întâmplător modul de condus Confort este cel standard în care porneşte maşina. Se adaugă un design atemporal şi un pachet de dotări de siguranţă foarte consistent şi rezultă un SUV premium care se poate bate de la egal cu consacrata concurenţă germană.

Liniile de design se reproduc în cazul tuturor SUV-urilor din oferta suedezilor, diferenţa fiind făcută de scara la care sunt prezentate. Marele XC90 a introdus acest design de care uzura morală refuză să se apropie, el fiind adaptat cu succes la XC60, dar şi la noul XC40.
Reţeta suedezilor la exterior este destul de simplă. Forme fluide, dar robuste, cu accente cromate. Faruri şi stopuri cu lumini LED şi jante în două culori. Nu se pune accent pe sportivitate, deşi propulsoarele oferite sunt capabile, ci mai degrabă se doreşte o simplitate modernă.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Minimalismul suedez se regăseşte la interior. Fie prin economia de butoane, cât şi prin neinscripţionarea unora existente. Desigur, asta înseamnă că trebuie să apeşi pe ele să vezi ce fac sau să citeşti manualul, însă te obişnuieşti rapid cu butoanele marcate cu doar cu simboluri. Culorile tipice interioarelor nordice sunt prezente, atât sub forma pielii bej, cât şi a placajului de pe bord în nuanţe deschise. Contrastul este asigurat de plasticul negru lucios care îmbracă ecranul tactil cu diagonala de 9 inchi, dispus vertical, precum şi de butoanelor satinate. Cockiptul clasic a fost înlocuit de un ecran color de 12,3 inchi, care afişează, pe lângă turometru şi vitezometru, şi informaţiile sistemului de navigaţie, cele ale computerului de bord sau setările pilotului automat adaptiv cu funcţie de menţinere a benzii de rulare. Există şi un asistent de menţinere a benzii, însă dacă vrei suportul total al sistemului trebuie să activezi funcţia Pilot Assist.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

În afara câtorva butoane fizice, Volvo a înglobat toate funcţiile în sistemul de infotainment. Acesta oferă un ecran de bază cu opţiuni care pot fi modificare, dar suportă şi funcţia de slide pe orizontală, precum şi pe verticală pentru scurtături din setări, ca un telefon mobil. Luminozitatea este bună, la fel şi sensibilitatea. Sistemul de operare nu este dificil de utilizat, dar necesită puţină obişnuinţă.

Constructorul suedez este renumit pentru siguranţă, iar XC60 vine echipat pentru toate situaţiile. Pilot automat adaptiv, avertizare şi sistem de menţinere a benzii, sistem de avertizare pentru coliziuni frontale, avertizare de trafic când dai cu spatele, precum şi cunoscutul Volvo City Safety – sistem de prevenire şi evitare a coliziunilor, activ de la 4 km/oră. Toate acestea oferă un sentiment plăcut de siguranţă, care dublează senzaţia de confort la bord. Spre exemplu, cu pilotul automat adaptiv setat la 60 km/oră, când maşina din faţă a încetinit, XC60 a redus lin viteza de până la 20 km/oră, reluându-şi ulterior parcursul.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Varianta XC60 Inscription era dotată cu tracţiune integrală, iar selectorul modurilor de condus oferă şi varianta Off-Road până la o anumită viteză, ulterior fiind disponibile Eco, Confort, Dynamic şi Individual. Garda la sol de aproape 21 de centimetri, dar şi asistentul la coborârea rampelor şi cel de pornire din pantă ajută SUV-ul suedez şi în medii mai neprietenoase, însă în mod sigur nimeni nu va cumpăra această maşină pentru a se aventura cu ea pe teren acccidentat. Totuşi, e plăcut să ştii că, la nevoie, dispui de elementele necesare să nu rămâi blocat pe undeva.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

Modurile de condus de selectează printr-o rotiţă satinată poziţionată între scaune. Eco reduce timpul de reacţie al motorului, dar şi consumul, însă cei 235 CP nu-ţi dau nicio secundă impresia unei lipse de putere. Dynamic profită din plin de cei 480 Nm oferiţi de propulsorul de 2 litri, iar SUV-ul de aproape 1,9 tone atinge 100 km/oră în doar 7,2 secunde, viteza maximă fiind de 220 km/oră. Transmisia automată cu 8 trepte este alegerea corectă pentru acest propulsor.

Stabilitatea este exemplară, chiar dacă vorbim de o maşină înaltă de 1,65 metri, iar direcţia, cât şi suspensia, indiferent de modul de condus selectat, sunt setate pentru un parcurs cât mai confortabil. Asta nu înseamnă că răspunsul motorului nu este energic, din contra. Vei accelera rapid, însă va fi cea mai lină acceleraţie pe care ţi-o poţi imagina.

Foto: Marian Ilie / Mediafax Foto / ProMotor

XC60 mai suprinde prin ecranul tactil prin care pasagerii din spate îşi pot seta climatizarea, dar şi prin dotări precum încălzire în toate cele 4 locuri sau trapă panoramică. Hayonul acţionat electric al portbagajului de 505 litri deja pare o opţiune banală faţă de cele enumerate mai sus.

Verdict

Volvo XC60 oferă un design modern care îmbătrâneşte greu, dar şi unul dintre cele mai consistente pachete de siguranţă din piaţă, în timp ce calitatea materialor folosite şi a finisajelor îi asigură un loc lângă ceilalţi concurenţi din gama premium.

Fişa tehnică Volvo V60 D5 Inscription

Caracteristici tehnice

Motor L4
Supraalimentare turbo
Cilindree (cmc) 1969
Putere maximă (CP) 235
Cuplu maxim (Nm) 480
Viteză maximă (km/h) 220
Acceleraţie 0-100 km/h (s) 7.2
Cutie de viteze automata, 8 trepte
Transmisie integrala

Dimensiuni

Lungime (mm) 4688
Lăţime (mm) 1902
Înălţime (mm) 1658
Ampartament (mm) 2865
Greutate (kg) 1835
Volum rezervor (litri) 71
Volum portbagaj (litri) 505