Test Ford Fiesta benzină şi diesel – EP. 2: Interiorul

Publicat: 17 03. 2009, 14:56

VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA

Am lăsat acest aspect la sfârşit pentru că este unul foarte important şi, oricât de mult ţi-ar plăcea o maşină, poziţia la volan este un capitol care ar trebui să cântărească destul.

Am o înălţime medie spre înaltă şi nu a fost greu să mă fac comod la "postul de comandă" al lui Ford Fiesta. În mod natural, la volan stai îndeajuns de sus ca să ai o perspectivă bună în traficul urban, dar destul de jos încât la drum lung să nu oboseşti.

Dacă ai picioare lungi şi adopţi o poziţie pe măsură, rişti să îl privezi pe cel din spate de spaţiul vital pentru genunchi. De exemplu, nu aş vrea să fiu pasagerul din spatele meu la drum lung.

Cei de la Ford au, probabil, o pasiune pentru a face scaune destul de tari şi exercită acest lucru şi la noul Ford Fiesta, este adevărat într-o măsură mai mică. Suportul lateral este optim pentru o maşină care nu are ca scop în viaţă să se "exprime" de-a latul.

Pe lângă poziţia în scaun, volanul este o altă componentă care îţi face viaţa plăcută la bord. "Covrigul" de la Fiesta are o arhitectura interesantă, fiind mai gros în jumătatea de sus şi mai subţire spre baza inferioară. Trecerea se simte în zona suportului palmelor, dar nu afectează priza, ba chiar îţi arată unde ar trebui să îţi poziţionezi plamele pentru o poziţie corectă.

Schimbătorul este plasat un pic cam jos, ceea ce necesită o mână mai lungă, dar nu este dizgraţios şi împrumută partea superioară de la Focus. Are chiar o cursă mai precisă decât la fratele mai mare.

Vizibilitatea laterală este foarte bună datorită oglinzilor picătură, alungite spre exterior şi cu vedere în perspectivă. În schimb, la mersul cu spatele configuraţia ascendentă a geamurilor laterale şi luneta destul de înaltă necesită acomodare. Modelul rămâne, însă, o plăcere de condus în oraş, fiind foarte agil şi capabil să se strecoare în trafic.

Dar despre cum se conduce Ford Fiesta vom vorbi mâine.