Test-pasiune: Porsche 911 Cabrio e o vedetă neo-clasică

Publicat: 11 01. 2013, 14:05

Uneori, încăpăţânarea de a fi contra curentului are un rezultat extraordinar de bun – iar Porsche 911 este exemplul perfect, devenind un adevărat simbol printre maşinile sportive, iar farmecul de acum o jumătate de secol rămâne la aceleaşi cote şi în zilele noastre.

În cazul lui Porsche 911 Cabrio ar trebui să fii afon total în ce priveşte maşinile pentru ca să nu-ţi dai seama, de la prima privire, că ai în faţă un Porsche. Deşi e mai îndulcită şi mai aerodinamică, forma noului 911 (nume de cod 991) aminteşte imediat de toţi predecesorii săi, fiind o carte de vizită impresionantă.

Varianta cabrio plusează prin exclusivism, cel de la volan fiind expus fără menajamente privirilor în general invidioase ale celorlalţi. Deşi adevărata vedetă este, în mod clar, maşina.

Chiar dacă partea frontală, cu cele două faruri rotunde şi capota foarte joasă, e suficientă pentru ca aproape oricine să recunoască modelul, adevărul este că spatele lui 911 este partea delicioasă: ”şolduri” proeminente, stopuri high-tech şi arătoase, precum şi ”cocoaşa” ameninţătoare, care ascunde uzina nonconformistă de putere.

Există, însă, şi un revers al medaliei în ce priveşte aspectul lui 911: nu vor fi puţini cei care vor confunda noua generaţie cu precedenta (nume de cod 997), deoarece evoluţiile stilistice sunt, în mod deliberat, relativ discrete, doar detaliile marcând adevărata schimbare.

În ce priveşte actualul 911 Cabrio, germanii au mai făcut un pas înainte: acoperişul textil beneficiază de materiale noi, care au permis crearea unui look de coupe când maşina e capotată datorită eliminării în mare parte a cutelor neaspectuoase.

Una peste alta, Porsche 911 Cabrio reuşeşte să fie unul dintre cele mai frumoase cabriolete sportive ale momentului, iar imaginea inconfundabilă explică magnetismul pe care îl are asupra oricui. Chiar şi a celor care nu sunt fani.

Considerente despre interior, pe pagina următoare