Am condus noul Hyundai i40!

Publicat: 30 06. 2011, 16:00

Hyundai este un nume care acum câţiva
ani nu spunea mare lucru.
Era faimos doar pentru maşini
ieftine gen Accent. Dar lucrurile s-au schimbat radicat de când
Hyundai a decis să acorde o importanţă mai mare pieţei europene şi
celei americane. A dezvoltat şi a lansat modele din ce în ce mai
interesante. Poate cel mai mare hit a fost SUV-ul ix35.
Înlocuitorul Tucson-ului avea să depăşească orice aşteptări.
Oficialii coreeni sperau să vândă 30.000 de unităţi pe an şi au
primit 100.000 comenzi doar în primul an. Inclusiv pe piaţa
noastră, ix35 a fost unul din puţinele modele care au sfidat criza.
S-au vândut ca pâinea caldă. Şi asta datorită faptului că Hyundai a
investit în calitate şi design. Iar acum se pregăteşte să atace un
segment extrem de important în Europa. Segmentul D reprezentat de
berlinele şi breakurile de clasă medie este unul dintre cele mai
disputate pe piaţa europeană. Mai ales în vestul Europei unde
aceste maşini, mai ales în versiune break, sunt preferate de
companii şi de familii. Pentru segmentul D există şi o foarte
importantă piaţă a flotelor iar Hyundai a decis că este timpul să
se alăture petrecerii.

Şi cum nu putea face asta cu un model din cele pe care
le-a avut până acum în gama, a dezvoltat şi lansat un model complet
nou.
Noul Hyundai i40. Este arma coreeană în războiul
european al automobilelor de clasă medie. Deocamdată disponibilă în
versiune CW (sau break), i40 va sosi în toamnă în ţara noastră în
versiune sedan. Deoarece suntem un din puţinele ţări care nu
apreciază caroseria de tip break, noi vom beneficia întâi de sedan
şi apoi de break. În restul Europei, prima versiune la vânzare este
cea CW, preferată de peste 80% din clienţii vest-europeni.

Noul Hyundai i40 este dezvoltat la centrul european de design de
la Russelsheim şi vrea să devină nava admiral Hyundai în Europa.
Modelul i40 are o lungime de 4,7 metri şi vrea să se bată în
special cu rivalii din Japonia. Principalii concurenţi declaraţi
pentru Hyundai i40 sunt Toyota Avensis şi Mazda6. Targetul este
ambiţios, Hyundai vrea să vândă 60.000 unităţi în Europa în 2012.
Dar având în vedere ce a reuşit să facă cu ix35, poate că cifra nu
este atât de mare. Să sperăm că şi capacităţile de producţie vor
face faţă.