Am testat noua Dacia Logan – noul Logan este regele maşinilor ieftine!

Publicat: 14 12. 2012, 18:40

This browser does not support the video element.

http://cache.tare.ro/50cb55664961a/videoplayer.swf?key=a624f9066024d37cd1f46fc17ca995db

Primele impresii cu Dacia Logan de pe tare.ro

Până la testul în premieră din Spania, văzusem noua Dacia Logan în poze şi la Salonul Auto Paris 2012, pe viu. Însă pe şosea efectul este mult mai puternic, deoarece acum noul Logan beneficiază de un design cu adevărat reuşit.

În primul rând, partea frontală exprimă multă robusteţe, dar şi un puternic spirit germanic – în contradicţie evidentă cu modelele Renault. Ca şi gabarit, noua Dacia Logan este un sedan echilibrat, iar în partea laterală din spate şi-a făcut apariţia o muchie curbată relativ ciudată, dar care contribuie la reliefarea unei identităţi puternice.

Spatele pare banal, dar, pe de altă parte, mi-a inspirat pur şi simplu mult spirit practic. Însă nu sută la sută, după cum vom vedea puţin mai încolo. Per ansamblu, noul Logan arată serios şi chiar denotă eleganţă în versiunea de top Laureate, cu spoilerele vopsite în culoarea caroseriei şi jantele din aliaj.

În interior nu mă aşteptam la altceva decât la mult plastic, dar lucrurile stau mult mai bine decât îmi imaginam. Fără a avea pretenţii de standarde calitative ridicate, plasticele bordului mi-au lăsat o bună impresie, arătând durabile şi oneste – aproape nici o suprafaţă nu e deranjantă la atingere.

Mai adaug şi designul schimbat al planşei de bord, mai ergonomic şi care denotă mult mai mult bun gust, et voila – de cum m-am pus la volanul Loganului, m-am simţit în largul meu. De altfel, când maşina este dotată cu sistemul Media Nav, cu ecranul său tactil foarte mare, parcă nici nu-ţi vine să crezi că vorbeşti de o maşină low-cost.

Scaunele au o tapiţerie destul de moale şi sunt mari, concepute şi pentru persoanele foarte corpolente, iar spaţiile de depozitare sunt numeroase: de remarcat scobitura din partea superioară a consolei sau ”firida” de la baza consolei, lângă cele două spaţii pentru două doze de băuturi.

Şi în spate lucrurile stau excelent, datorită unei lăţimi interioare foarte mari, care înseamnă o banchetă cu adevărat încăpătoare pentru trei persoane. Spaţiul la genunchi este foarte bun, la fel ca şi spaţiul pentru cap, iar cotierele de pe uşi sunt chiar practice, sub ele regăsindu-se două buzunare măricele.

În plus, bancheta este acum rabatabilă fracţionat, un mare plus faţă de precedentul Logan. Nu doar atât: spătarul este rabatabil fracţionat, dar, dacă vrei o suprafaţă de încărcare aproape plană, şi şezutul poate fi ridicat la verticală, iar spătarul coboară şi mai jos. Gura de comunicare cu portbagajul e puţin limitată, dar, oricum, acum putem vorbi de modularitate.

Portbagajul de 510 litri are o formă geometrică rezonabilă, în dreptul roţilor lăţimea acestuia îngustându-se, dar nu deranjant. În schimb, termenul low-cost revine în atenţie dacă vorbim de capacul portbagajului, care nu are nici mâner exterior pentru deschidere, nici unul interior pentru închidere.

Sper ca acest lucru să fie remediat cât mai curând, deoarece aceste detalii mi se par mai importante decât adoptarea unui amortizor pentru deschiderea capotei. În rest, sincer, nu am ce să critic la noul Logan din punct de vedere al aspectului practic. Mi se pare un sedan foarte bine gândit pentru nevoile familistului obişnuit.

Să vedem, însă, cum merge Loganul cu noul motor turbo TCe pe benzină – pe pagina următoare