Am testat noul BMW X3 xDrive20d

Publicat: 09 11. 2010, 13:06

Prima generaţie BMW X3 a fost lansată în 2004 şi a
contabilizat vânzări de 614.824 unităţi la nivel mondial
.
Generic ne raportăm la
X3 ca la un SUV
, dar BMW îşi numeşte produsul SAV –
Sport Activity Vehicle
. Comparativ cu prima generaţie,
noul X3 a crescut în dimensiuni şi oferă mai mult din toate
punctele de vedere. Lungimea a crescut cu 83 mm, lăţimea
este mai mare cu 28 mm şi este mai înalt cu 12 mm. BMW a reuşit să
poziţioneze perfect noul X3 între X1 şi X5, modelul fiind cu 20 cm
mai lung decât mezinul familiei şi cu 20 cm mai scurt decât fratele
mai mare.

Din punct de vedere al designului, noul X3 se detaşează oarecum
de linia actuală BMW. În ultima vreme am contemplat o uşoară
efeminare a designului la BMW. X3 era poate singurul model care mai
păstra ceva din masculinitatea liniilor care a caracterizat
designul BMW cu ceva ani în urmă. Putem vorbi la noul X3 de
o evoluţie a liniilor. S-a conservat acea
masculinitate a caroseriei, dar acum rafinarea detaliilor aduce un
plus de eleganţă. În partea frontală grila a crescut în dimensiuni
şi este uşor plonjată spre înainte, iar barele din interiorul
„rinichilor BMW” sunt mai viguroase.

Grila frontală este şi originea celor 6 nervuri care
profilează capota
. Farurile, un alt detaliu care face un

BMW inconfundabil
, păstrează tema „angel eyes” care
acum sunt LED şi au funcţia day time running lights
.
Farurile de ceaţă sunt poziţionate mult mai spre exterior decât la
vechea generaţie şi pot fi comandate cu funcţia „cornering lights”.
Mai poate fi remarcat noul spoiler frontal care acum vine cu o
suprafaţă mai mare vopsit în culoarea caroseriei comparativ cu
prima generaţie.

Din spate
noul X3
poate fi confundat de la distanţă cu un X5.
Grupurile optice spate în formă de „T” au fost redesenate,
forma a fost conservată, dar vorbim despre o literă „T”
stilizată
. În cazul unor frânări puternice, în prima
etapă, stopurile de frână se aprind intermitent, pentru ca la o
frânare de urgenţă să fie activate luminile de avarie. Creşterea în
lăţime poate fi cel mai uşor remarcată atunci când modelul este
privit din spate. Se remarcă uşor luneta care a crescut în
dimensiuni, precum şi pasajele roţilor spate mult mai profilate în
exterior acum. Pentru că modelul a crescut uniform în dimensiuni,
senzaţia de masivitate este camuflată, şi mai este atenuată şi de
profilarea mult mai pronunţată a panourilor laterale şi a
portierelor.