Audi A4 Avant – Test în RO

Publicat: 16 07. 2008, 09:04

Audi a ştiut întotdeauna să facă modele Avant care să nu se scufunde în banalitate şi să nu pună anatemă de familist resemnat asupra proprietarului. Ba chiar dacă facem o incursiune în istorie, observăm că versiunile RS au avut la bază în principal modele Avant, alternativele performante sub formă de sedan apărând ulterior, dar mai mult ca variante de nişă, fiind produse în mai puţine exemplare. Cu ultima generaţie însă constructorul din pare că s-a întrecut pe sine, reuşind să frizeze perfecţiunea.

Totul a început cu Audi A5, care a pus bazele evoluţiei Audi, după care a urmat Audi A4, un model pe care nu îl creditam cu şanse de a moşteni atât de multe de la versiunea coupe. De fapt, evoluţia pare atât de evidentă încăt poţi să spui despre sedan că este versiunea mai altruistă a coupe-ului şi nu doar un simplu model cu patru uşi. Dezvoltarea speciei este desăvârşită însă prin apariţia Avantului, model ce se află în vârful piramidei maturităţii gamei, o maturitate însă în genul lui George Clooney, pentru a fi pe deplin corecţi şi a nu submina factorul appeal, de care modelul dă dovadă din plin.

Deşi gusturile pentru două sau trei volume nu se discută, Audi A4 Avant reuşeşte să fie mai arătos decât versiunea principală a gamei. LED-urile pătrunzătoare, despre care au curs răuri de cerneală, formele fluide, dar totodată ferme, magistral armonizate şi spatele bine proporţionat şi cu o tentă surprinzător de sportivă sunt ingredientele unei reţete care te fac să mai vrei un copil sau să îţi iei câine pentru a avea motive întemeiate de a achiziţiona un Audi A4 Avant. Modelul pe care l-am testat, Audi A4 Avant 2.0 TDI, a avut în mânecă atuul vizual numit S-Line, ce brodează cu iţe sportive alura şi aşa zveltă a lui Avant.

Comparativ cu predecesorul său, actualul model a crescut cu 12 cm în lungime şi 6 în lăţime, o evoluţie substanţială între două generaţii succesive am putea spune. De asemenea consolele sunt mai scurte, iar ampatamentul este mai lung, deci un plus de spaţiu, dar şi un plus în dreptul comportamentului rutier am putea spune. Noua caroserie foloseşte şi foarte mult oţel, reducînd masa cu 9% şi implicit şi consumul cu 10%.

Să vorbeşti despre calitatea excepţională a interiorului şi Audi a devenit aproape un pleonasm, habitaclul modelelor cu patru cercuri fiind prin definiţie caracterizat de materiale premium asamblate perfect, ergonomie, plus un design simplu, dar de efect. Scaunele îţi conferă o poziţie joasă, extrem de încurajatoare pentru un condus sportiv, dar şi foarte relaxantă la voiaje lungi. Tot ca un motiv pentru a nu te mai da jos din maşină este excelentul sistem audio Bang&Olufsen, accesat prin intermediul prietenoasei interfeţe MMI.

Portbagajul are o capacitate de 490 de litri şi poate adăposti o a geantă de golf pusă longitudinal. Pentru nevoia de şi mai mult spaţiu, prin rabatarea banchetei se obţin nu mai puţin de 1430 de litri. Zona cargo este bine compartimentată existând numeroase ancore şi compartimente pentru a ţine bagajele într-o poziţie staţionară. De asemenea încărcarea se face facil, datorită capacului portbagajului care are o deschidere destul de mare, o persoană de 1,86 metri fiind capabilă să stea în picioare sub el atunci când este deschis. Remarcabil este că unghiul de deschidere poate fi programabil, astfel încât şi persoanele cu o talie mai mică să evite salturile în încercarea de a-l închide.