Dacia Logan MCV facelift – test în România

Publicat: 29 10. 2008, 13:51

Saltul calitativ se observă însă în interiorul lui Dacia Logan MCV facelift. Cum era de aşteptat, toate modificările din habitaclul sedanului se regăsesc şi aici: aceeaşi planşă de bord de inspiraţie Sandero, aceleaşi comutatoare parcă grefate de pe electrocasnicele din bucătărie, aceleaşi feţe de uşi, acelaşi volan cu o ciudată excavaţie în mijloc şi aceleaşi materiale. Vestea proastă este că doar versiunea de top Laureate va beneficia de interiorul restilizat, restul se vor mulţumi cu actuala ambianţă la bord

Să le luăm pe rând. Planşa de bord are un aspect mai plăcut per total, dar există şi minusuri, de exemplu comenzile ventilaţiei nu pot fi numite tocmai aspectuoase, cu toate că oferă o senzaţie mai plăcută la utilizare. Ergonomia este uşor deficitară, butonul de climatizare este subdimensionat, la fel ca şi comenzile CD-playerului Blaupunkt, iar funcţia de recirculare a aerului este destul de greu de accesat de către şofer în timpul mersului.

Noile feţe de uşi au, fără îndoială, un design mai contemporan şi mai plăcut, dar mânerul adăugat oferă o senzaţie ciudată de fragilitate, la fel ca şi clapeta interioară de deschidere a portierei. Schimbarea materialelor este de bun augur, nemaiexistând acel ocean de plastic monocrom în care ne afundam la bordul modelului Dacia Logan MCV. Şi calitativ se înregistrează un salt, totul fiind mai plăcut la atingere.

Poziţia la volan rămâne la fel de înaltă, însă, o dată cu faceliftul, versiunile superioare de dotări vor beneficia de reglajul volanului pe înălţime, ceea ce înseamnă o configurare mai odihnitoare a postului de conducere. Spaţiul pentru cap este arhisuficient, la fel ca şi cel pentru restul membrelor, indiferent dacă în maşină se află unul sau cinci adulţi plus doi copii, pentru versiunile cu şapte locuri.

Noile oglinzi de dimensiuni sporite facilitează vizibilitatea la manevrele de parcare, dar ai o senzaţie de vehicul comercial când priveşti în retrovizoare şi vezi cele două uşi posterioare. Aceeaşi impresie de furgon de marfă o ai şi când le închizi, ele generând un sunet metalic dur. Ştim că Dacia ne oferă vehicule ieftine şi practice, dar poate o atenţie sporită, faţă de Logan VAN, ar fi trebuit acordată acestui element.

Dacia Logan MCV are un volum de încărcare de 700 litri, în configuraţia cu cinci locuri, capacitatea putând creşte la 2.350 litri, cu banchetele din spate rabatate. De asemenea, un volum de depozitare total de 54 litri este disponibil în spaţiile de depozitare din habitaclu.