Dacia Pick-Up – LANSARE NAŢIONALĂ!

Publicat: 21 02. 2008, 17:00

This browser does not support the video element.

Dacia Logan Pick-Up se alatura familiei de modele Logan, familie care cuprinde deja o berlina, un break si o versiune utilitara. Produs la uzina de la Mioveni, Logan Pick-Up a fost conceput pentru a raspunde asteptarilor unei categorii largi de utilizatori, de la micii antreprenori si comercianti pana la clientii aflati in cautarea unui vehicul pentru escapade in timpul liber. Logan Pick-Up dispune de toate atu-urile specifice gamei Logan. Noul model este echipat cu motoare pe benzina sau diesel de origine Renault si preia baza rulanta a modelului Logan MCV.

Vehicul robust si modern, Logan Pick-Up se remarca si prin latura sa practica, unul dintre atributele fundamentale ale familiei Logan. Astfel, Dacia Logan Pick-Up dispune de o bena a carei lungime de incarcare este de 1,80 m si a carei sarcina utila este de 800 kg. In plus, cabina dispune de un spatiu de depozitare cu volumul de 300 de litri, situat in spatele scaunelor.

Dacia Logan Pick-Up ofera un raport pret/prestatii imbatabil si va fi disponibil pe piata din Romania incepand din luna februarie 2008, la un pret incepand de la 7 250 Euro (TVA inclus).

Intervalul de timp intre revizii a crescut de la 10.000 la 15.000 km pe an in cazul motorizarilor pe motorina, in timp ce in cazul motorizarii pe benzina, intervalul a crescut de la 15.000 la 20.000 de km sau la un an.

1. Atu-uri specifice gamei Logan
Un element cheie: robustetea

Logan Pick-Up preia atributele care au contribuit la succesul familiei Logan. La proiectarea noului vehicul s-a urmarit pastrarea calitatilor de robustete si simplitate ale celorlalte versiuni Logan. Materialele utilizate la interior – plansa de bord, panouri de portiere, tapiterie – au fost alese pentru soliditatea lor si pentru buna rezistenta in timp, un parametru esential pentru un vehicul cu vocatie utilitara cum este Logan Pick-Up.

La exterior sunt preluate toate elementele prezente pe celelalte modele Logan: ceara injectata in cavitati si chitul de etanseitate ofera protectie la exterior, iar partea de dedesubt a masinii beneficiaza de o protectie intarita.
Pentru o mai buna protectie impotriva coroziunii, panourile portierelor si pavilionul sunt realizate din tabla galvanizata. In functie de versiune, Logan Pick-Up beneficiaza de bandouri de protectie la nivelul portierelor.

Dacia Logan Pick-Up preia de la modelele anterioare suspensiile inaltate, garda la sol mai ridicata, cat si protectia grupului motopropulsor. Introdus pentru prima oara pe Logan MCV, dispozitivul de protectie a cutiei de viteze si a transmisiilor impotriva prafului se regaseste si la Logan Pick-Up. Bena, cu o capacitate de incarcare de pana la 800 kg, este unul dintre punctele forte ale modelului Logan Pick-Up. Un ornament din plastic, care rezista la sarcini de pana la 100 kg, protejeaza marginea superioara a benei. In ceea ce priveste oblonul de inchidere al benei, acesta poate suporta, in pozitia rabatata, o incarcatura de pana la 300 kg, valoare demna de vehiculele pick-up de mari dimensiuni. Planseul benei, partile sale laterale si peretele de inchidere a cabinei sunt realizate din tabla din otel tratata impotriva coroziunii. In plus, un dispozitiv de evacuare a apei prin doua conducte de scurgere specifice permite evitarea stagnarii apei de ploaie in bena.

Un vehicul construit pentru siguranta

Logan Pick-Up beneficiaza de acelasi nivel de siguranta activa si pasiva intalnit la Logan MCV. Reamintim faptul ca platforma familiei Logan (B0) este derivata din platforma utilizata de Alianta Renault Nissan pentru modelele Modus, Clio II, Clio III si Nissan Micra. Puntea fata, derivata din cea a modelului Clio II, este de tip pseudo MacPherson cu brat triunghiular si cadru ne-filtrat. Puntea spate, intarita, preia conceptul de osie in forma de H cu profil deformabil si epura programata, comun celorlalte vehicule ale platformei.

Vehiculul este conceput pentru a face fata celor mai dificile drumuri, datorita arcurilor elicoidale si amortizoarelor verticale. In plus, sasiul este echipat, in serie, cu o bara anti-ruliu in fata. Toate aceste elemente fac din Dacia Logan Pick-Up un vehicul sigur in orice conditii.
Franarea este asigurata de frane cu discuri ventilate in fata si tamburi in spate. Versiunile prevazute cu ABS sunt echipate cu un sistem Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic de franare EBV, care este disponibil si pe modelul Renault Mégane II.

In termeni de securitate pasiva, Logan Pick-Up este echipat standard cu airbag frontal sofer si optional cu airbag frontal pasager. Sistemul de retinere este compus din centuri de siguranta dotate cu 3 puncte de fixare. Logan Pick-Up beneficiaza de experienta recunoscuta a ingineriei Renault in materie de rezistenta la socuri si de disipare a energiei cinetice. In caz de soc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizeaza imbinarea elementelor mecanice. Plansa de bord constituie un element important al dispozitivului de protectie. Structura sa de tip fagure, din polipropilena, un material cu o mare capacitate de absorbire a socurilor, reduce consecintele impactului asupra genunchilor, in caz de soc.

Elementele de intarire din zona planseului fata protejeaza membrele inferioare ale ocupantilor. In caz de soc lateral, structura stalpului median protejeaza bazinul, completand eforturile care au fost depuse pentru a intari rezistenta laterala a scaunelor si a elementelor de intarire din usi.

O gama de motorizari moderne si fiabile

Logan Pick-Up este echipat cu un propulsor pe benzina 1,6 MPI si o motorizare diesel 1,5 dCi, disponibila in doua variante de putere : 70 CP si 85 CP. Toate aceste motorizari provin din gama Renault.
Motorul pe benzina 1.6 MPI, afiseaza o putere maxima de 64 kW (90 CP) la 5 500 rot/min si un cuplu de 128 Nm la 3 000 rot/min, raspunzand perfect criteriilor de robustete si de usurinta a intretinerii, care sunt imperative pentru vehiculele utilitare. In plus, acest motor se distinge prin cuplul semnificativ inca de la regimuri joase. Primele trei rapoarte ale cutiei de viteze sunt scurte, favorizand demarajul si reprizele la viteza redusa sau atunci cand vehiculul este incarcat. Rapoartele superioare privilegiaza consumul si confortul acustic. Astfel Logan Pick-Up echipat cu motorul 1.6 MPI afiseaza un consum de 8,1 l/100 km in ciclu mixt.

Adevarata referinta in materie de motorizare diesel, motorul 1.5 dCi are la baza cea mai moderna tehnologie. Este echipat cu un sistem de injectie directa common rail de generatia a doua, care ofera confort, suplete in utilizare si un consum foarte redus.
In varianta de 50 kW (70 CP), motorul 1.5 dCi ofera un cuplu de 160 Nm la 1 700 rot/min, 85% fiind disponibil intre 1 500 si 3 500 rot/min. In varianta de 63 kW (85 CP), motorul atinge un cuplu maxim de 200 Nm incepand de la 1 900 rot/min, 90% fiind disponibil de la 1 500 rotatii. Cutia de viteze mecanica in 5 trepte este perfect lubrifiata. Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite. Demarajele si reprizele sunt energice, chiar si atunci cand vehiculul este incarcat.

Datorita acestor caracteristici, motorizarile 1.5 dCi sunt perfect adaptate pentru regimul de exploatare intens de tip vehicul utilitar al Logan Pick-Up. In plus, nivelul consumului si cel al emisiilor de CO2 sunt deosebit de reduse. Astfel, Logan Pick-Up 1.5 dCi 85 CP consuma doar 5,2 l/100 km in ciclu mixt, iar nivelul emisiilor de CO2 nu depaseste 137 g/km. Aceste valori, foarte reduse pentru un vehicul cu mare capacitate de incarcare, cum este Logan Pick-Up, contribuie in mod direct la indeplinirea unuia dintre angajamentele Contractului Renault 2009, care vizeaza comercializarea, la orizontul anului 2009, a unui milion de vehicule care emit mai putin de 140 g/km de CO2.
Cu un rezevor de 50 de litri, Dacia Logan Pick-Up 1.5 dCi 85 CP ofera o autonomie de referinta care se apropie de 1000 km.

Imbunatatirile tehnologice aduse atat motoarelor pe benzina cat si motoarelor diesel disponibile pe Dacia Logan Pick-up permit cresterea semnificativa a intervalului de timp intre revizii. Pentru vehiculele echipate cu motor diesel 1.5 dCi 70 CP sau cu motor 1.5 dCi 85 CP, revizia se va face la 15.000 km in loc de 10.000 km pe an (adica 6 “schimburi de ulei” in loc de 10 la 100.000 km). In cazul motorizarilor pe benzina, intervalul se mareste de la 15.000 km la 20.000 km sau la un an. Toate aceste imbunatatiri reduc semnificativ costurile de intretinere, lucru deosebit de avantajos, mai ales pentru flotele companiilor.

2. Un pick-up practic si confortabil
Un habitaclu ingenios

Cabina modelului Logan Pick-Up a fost conceputa pentru a fi cat mai practica si confortabila pentru persoanele aflate la bord. Habitaclul, derivat din cel al modelelor Logan berlina si Logan MCV, ofera un spatiu generos, comparabil cu cel al unor vehicule din clasa medie si asigura un confort demn de cel al unei berline.
Pozitia la volan si ergonomia comenzilor sunt identice celorlalte modele din familia Logan. Vizibilitatea, atat in directia de mers, cat si spre spatele vehiculului este de un nivel foarte bun.

Logan Pick-Up dispune de numeroase posibilitati de depozitare. Pe langa torpedo si spatiile de depozitare din portiere sau de la baza consolei centrale, ocupantii vehiculului au la dispozitie o zona de depozitare cu capacitatea de aproape 300 de litri, situata in spatele scaunelor. Usor accesibila, prin simpla basculare a spatarului unuia dintre cele doua scaune, aceasta zona de incarcare poate adaposti obiecte din cele mai diverse. Deasupra acestui spatiu de depozitare, langa usi, pentru a nu jena vizibilitatea, se afla doua cuiere care permit agatarea hainelor de lucru. La toate acestea se adauga plasa de pe peretele de separare a cabinei, din spatele scaunelor.

Pentru a proteja habitaclul impotriva patrunderii accidentale a incarcaturii aflata in bena, luneta spate este echipata cu un cadru metalic de protectie. Acest dispozitiv de siguranta este omologat corespunzator normelor europene valabile pentru vehiculele utilitare.

Un pick-up inovant

Prin definitie, Dacia Logan Pick-Up propune o inaltime de incarcare cvasi-nelimitata, care, alaturi de celelalte dimensiuni ale sale, vine in sprijinul celor mai exigenti antreprenori si comercianti. Cu o lungime de incarcare de peste 1,80 m si o latime maxima de incarcare de 1,37 m, Logan Pick-Up ofera prestatii comparabile cu cele ale vehiculelor pick-up de dimensiuni mari. Cand oblonul din spate este coborat, pragul de incarcare nu depaseste 64 cm, ceea ce face ca operatiunile de incarcare sa fie mult usurate.

Treapta dispusa in partea inferioara a oblonului permite un acces rapid si usor al utilizatorului la interiorul benei. In total, bena dispune de nu mai putin de 16 puncte de ancorare, care permit fixarea solida a oricarei incarcaturi.
Ornamentul situat pe conturul superior al benei este prevazut cu cate 4 puncte de fixare pe fiecare latura. Alte doua dispozitive de fixare sunt disponibile pe cadrul metalic de protectie al lunetei. In sfarsit, 6 inele de ancorare sunt plasate pe planseul benei.

Cu exceptia elementelor aflate pe cadrul de protectie al lunetei, toate celelalte puncte de ancorare a incarcaturii sunt disponibile, in serie, chiar de la primul nivel de echipare.
Avand in vedere importanta pe care clientii de Dacia Logan Pick-Up o acorda polivalentei acestui vehicul, acesta poate fi adaptat prin carosare transportului frigorific, izoterm sau unei structuri de mare volum. In acest sens, au fost prevazute acorduri cu carosieri, care vor propune solutii adaptate nevoilor fiecarui client.

O gama simpla si accesibila

Dacia Logan Pick-Up dispune de doua nivele de echipare. Primul nivel, care include in echiparea de serie airbag sofer si scaun pasager rabatabil, poate fi echipat cu motorizarile pe benzina 1.6 MPI si diesel 1.5 dCi 70 CP.

Nivelul Pack Confort va oferi suplimentar echipamente precum directie asistata, inchidere centralizata, retrovizoare reglabile din interior sau baghete de protectie laterala. Acest nivel de echipare poate fi asociat cu toate cele trei motorizari disponibile pe gama Logan Pick-Up : benzina 1.6 MPI si diesel 1.5 dCi 70 CP si 85 CP.

Optional, vehiculul poate fi echipat cu aer conditionat, radioCD, pack siguranta (ABS + airbag pasager) sau pack electric (geamuri electrice + telecomanda usi).
Dacia Logan Pick-Up beneficiaza de o gama larga de accesorii: suprastructura din fibra de sticla, kit de protectie laterala a benei, dispozitiv de compartimentare a benei (load organizer), dispozitiv de remorcare, senzor de parcare. Pentru interior vor fi disponibile accesorii precum sistem de navigatie GPS, cotiera centrala, huse si covorase.

3. O piata potentiala importanta

Logan Pick-Up se adreseaza in primul rand intreprinzatorilor si micilor comercianti care se afla in cautarea unui vehicul utilitar simplu si practic. Complementar, acesta se adreseaza si persoanelor care isi doresc un vehicul dedicat escapadelor in aer liber, la mare sau la munte. Polivalenta in utilizare, robustetea si pretul accesibil sunt atu-uri care acopera o gama larga de utilizatori.

De mai multi ani, piata vehiculelor pick-up este ignorata in Europa de majoritatea constructorilor de automobile. Sunt disponibile doar cateva modele pick-up de mare gabarit, precum Nissan Navara. In schimb, oferta in segmentul vehiculelor pick-up de mici dimensiuni este aproape inexistenta, spre deosebire de situatia existenta pe alte continente. Dacia Logan Pick-Up va fi fara indoiala capabil sa umple acest gol datorita raportului prestatii/pret exceptional.

In 2008, Logan Pick-Up va fi comercializat in Romania, Bulgaria si Turcia iar incepand cu 2009, modelul va fi comercializat si pe alte piete.

Al patrulea vehicul din gama produs la uzina din Mioveni

Dacia Logan Pick-Up va fi produs in Romania, la uzina din Mioveni, mare parte din piesele componente fiind comune cu cele de pe Logan MCV si Logan VAN. Cu mai putin de 100 de piese specifice, Dacia Logan Pick-Up est produs pe aceeasi linie de fabricatie ca si Logan berlina, Logan MCV si Logan VAN. In departamentul de caroserie a fost creata o linie de montaj 100% manuala, pentru piesele specifice si montajul general.

Suma totala investita in acest proiect a fost de 51 de milioane de euro, din care 22 de milioane au fost alocate dezvoltarii produsului si 29 de milioane fabricatiei.
In 2007, au fost investiti 100 de milioane euro in uzina pentru a mari capacitatea de productie de la 235 000 de unitati in 2006 la 350 000 in 2008. La finalul lucrarilor din luna august, uzina si-a marit cadenta de la 42 la 60 de vehicule/ora.

Peste 230 000 de vehicule Dacia comercializate in 2007

Cu 230 000 vehicule comercializate in 2007, Dacia a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 17,4% fata de 2006. Anul 2007 a marcat o etapa importanta in dezvoltarea Dacia, odata cu lansarea modelului Logan MCV pe 33 de piete si ca urmare a comercializarii modelului Logan VAN in Romania si Bulgaria. La mai putin de un an si jumatate de la lansarea sa in Romania, versiunea break a gamei Logan, Logan MCV, reprezinta peste o treime din vanzarile marcii (81 000 de Logan MCV comercializate la finele anului 2007).

In 2008, Dacia isi continua expansiunea, cu productia in uzina de la Mioveni, a modelului Logan Pick-Up si a unui nou model, bicorp, derivat din Renault Sandero.