Kia Venga test în România

Publicat: 23 07. 2010, 12:00

Pot
spune că mă aşteptam la o maşinuţă, la ceva mult mai compact. Venga
în realitate este ceva mai corpolentă decât lasă imaginile a se
înţelege. Este al doilea model Kia, după Sportage,
desen-dezvoltat-construit în Europa. Un prim contact europenii l-au
putut avea cu Venga prin intermediul conceptului No 3 desenat de
Peter Schreyer şi Gregory Guillaume.

Conceptul a reprezentat şi un debut al noii grile a mărcii pe
piaţa europeană. Făcând abstracţie de elementele de design
specifice unui concept car, Venga a păstrat linia lui No 3. Aici îi
pot crede când susţin că nu au făcut compromisuri în privinţa
designului. Putem vorbi de o caroserie frumos desenată, dar parcă o
uşoară discrepanţă între geometria părţii frontale şi fluiditatea
spatelui.

Oricum
linia exterioară a trebuit să camufleze elegant lăţimea modelului
dar şi ampatamentul mare. Două elemente care au o contribuţie
enormă la definirea interiorului. Designul acestuia se doreşte o
fuziune multiculturală inspirată de producătorul de mobilier
Minotti. Se prea poate să fie aşa, eu unul nu prea m-am simţit
într-o fuziune multiculturală de sufragerie la volanul lui
Venga.

Probabil sunt clienţi care au nevoie şi de astfel de argumente.
La un astfel de model altele sunt valorile pe care le vânez. Un MPV
ar trebui să aibă spaţiu, iar Venga oferă spaţiu din belşug.
Surprinzător de mult spaţiu, iar datorită lăţimii s-a evaporat acea
senzaţie de scaun de autobuz. Nu mai stai lipit cu umărul de al
celui din dreapta.

Materialele
sunt corecte, poate ceva cam tari plasticele pe alocuri dar cu o
textură plăcută. Kia a progresat şi la capitolul asamblare şi
finisare. Este un cocktail de tonuri calde şi neutre şi suprafeţe
lucioase, uşor contradictoriu, dar poate este doar o părere
personală. Venga surprinde prin lista bogată de opţionale pentru
această clasă. De la cameră video pentru marşarier cu redare fie pe
display-ul central fie în oglinda retrovizoare, până la navigaţie,
conectivitate bluetooth şi USB…

Nu mai găseşti un peisaj auster de maşină ieftină pe lista de
opţionale. Venga este un MPV, chiar dacă de segment B, aşa că
trebuie să aibă şi ceva modularitate. Bancheta spate este
fracţionabilă 60:40 şi poate culisa pe o distanţă de 130 mm.
Portbagajul are două niveluri, în versiunea cu podeaua la nivelul
deschiderii hayonului acesta are 314 litri, dacă se coboară nivelul
podelei se ajunge la 570 litri. Impresionat pentru un model de
clasă mică. Apoi dacă rabatăm bancheta spate ajungem până la 1.253
litri.