Peugeot Expert Tepee

Publicat: 03 05. 2007, 10:57

Tepee este disponibil în două variante (4.805 sau 5.135 mm), ambele de 1,94 m înălţime. Dacă te apuci să calculezi volumul (că doar nu degeaba ai învăţat atîtea formule la şcoală), te ia cu ameţeală, plus că nu există îndoială asupra faptului că cei (maximum) nouă pasageri vor călători în condiţii regeşti. Varianta cu ampatament scurt, de “doar” 3.000 mm, are un portbagaj de 327 litri cînd casa-i plină, iar dacă se renunţă la a treia banchetă, volumul creşte la 522 litri. Cine nu se descurcă nici cu atîta spaţiu poate apela la versiunea lungă, caz în care are la dispoziţie, din start, 770 de litri cu nouă pasageri la bord sau 1.239 (!) de litri cu şase.

Leviatanul francez este un model interesant care, cu excepţia unor concurenţi recarosaţi la cerere, nu prea are concurenţă. Ca funcţionalitate se apropie de Mercedes Vito sau VW Multivan, însă dimensiunile şi caracterul îl trag spre monovolumele dedicate. Avînd în vedere platforma aleasă, toată maşina a fost gîndită econom. De aceea, paleta de motorizări ţinteşte, mai degrabă, fiabilitatea şi consumul redus, în detrimentul dinamicii explozive.

La startul vînzărilor se aliniază trei diesel-uri şi o benzină. Deschizător este 1.6 HDi cu 90 de cai, dar care nu e clar de recomandat, ţinînd cont că greutatea minimă a unui Tepee depăşeşte 1.700 kg. Urmează varianta de 2 litri, cu două trepte de putere: 120 şi 136 CP. La urmă rămîne propulsorul pe benzină de 2 litri şi 140 CP, al cărui rost chiar nu-l înţelegem.

Am avut ocazia să conducem cel mai puternic diesel, care, cu ai săi 320 Nm, este de fapt un minim necesar, mai ales pentru cei grăbiţi. Restul vor fi mai cîştigaţi dacă se relaxează şi profită de această casă pe roţi, perfectă pentru călătoriile lungi.