Peugeot RCZ testat în premieră în România

Publicat: 01 12. 2010, 15:10

Chiar dacă s-a renunţat la particula 308 din titulatură, asta nu
însemană că s-a renunţat şi la platforma 2 a grupului PSA,
cea pe care este contruit 308 şi Citroën C4
. Totuşi, RCZ
mai este francez doar prin faptul că poartă sigla Peugeot, pentru
că, altfel, modelul este construit în Austria, la fabrica
Magna Steyr, acolo unde este asamblat şi Aston Martin
Rapide
. Modelul avut la test avea sub capotă propulsorul
1.6 THP în versiunea de 200 CP.

Un mic motoraş care trebuie să poarte de grijă celor
1.346 kg ale maşinii. Propulsorul se achită
onorabil de sarcină, poate lipseşte acel gram de agresivitate, de
violenţă care să trezească transpiraţia rece pe şira spinării. În
schimb, vorbim de un cuplu motor de 275 Nm, disponibili de
la 1.700 rpm până la 4.500 rpm
. Acest detaliu, asociat cu
o cutie manuală cu şase rapoarte etajate mai scurt, contribuie la
obţinerea unor reprize interesante.

Apropo, în final, o cutie cu o timonerie plăcută, precisă, cu un
parfum mecanic de model de competiţie. De ce un zâmbesc larg? Ei
bine, din cauza ţinutei de drum. O surpriză mai mult decât plăcută.
RCZ chiar este un model sport. În primul rând, am descoperit un
model cu o bună repartiţie a maselor. La limită, maşina nu are
reacţii imprevizibile. Apare subvirarea progresiv, dar este uşor
controlabilă.

Direcţia este precisă şi livrează feedback, asta datorită şi
asistării hidraulice. Puntea faţă este extrem de incisivă, iar cea
spate se dovedeşte a fi extrem de neutră. O aderenţă mecanică
impresionantă, un feedback general de la şasiu extrem de fidel,
lucru ce oferă încredere celui de la volan. În condiţiile unui
carosabil ud, aderenţa este mult peste aşteptări, şi asta fără a
trezi la viaţă ESP-ul. În cazul unui condus sportiv, primele care
dau semne de oboseală sunt frânele.

Un model atât de plăcut când vine vorba despre condus sportiv,
încât am regretat că nu are tracţiune spate. Aşa că am provocat
câteva supravirări, pentru a fi cu inima împăcată. RCZ este mai
mult decât o surpriză plăcută. Iar dacă acest model doreşte a fi
purtătorul de cuvânt al noului mesaj Peugeot, mesaj lansat la
aniversarea a 200 de ani, atunci parcă aştept să conduc şi alte
modele.