Premieră în România: Mercedes-Benz E500 Cabrio

Publicat: 29 04. 2010, 15:20

Dacă
CLK Cabrio era o maşină greoaie şi submotorizată pe anumite
versiuni tocmai din această cauză a greutăţii, lucrurile s-au
schimbat odată cu noua generaţie. Practic, pe o platformă de
C-Klasse, Mercedes a montat motoarele de pe limuzina E. Inclusiv
vârful de gamă 500. Iar asta este minunat.

Maşina este însă minunată cu totul. Designul noii generaţii de
modele Mercedes se potriveşte de minune pe un cabriolet cu
soft-top. Unghiurile ascuţite, formele pătrăţoase, elementele retro
se potrivesc de minune E-ului Cabrio. Nu ai cum să nu iubeşti
maşina asta şi nu ai cum să nu întorci capul pe stradă după
ea.

Pachetul AMG de design, disponibil opţional contra sumei de 2.321
euro cu TVA schimbă total felul în care arată această maşină.
Sincer, indiferent de motorizarea pe care o vei cumpăra, pachetul
AMG trebuie comandat pentru că transformă maşina total doar prin
spoilere, praguri şi jante.


Soft-top-ul poate fi comandat negru (culoarea standard), albastru
închis sau bej, fără costuri suplimentare. Cu o grosime de 23,5 mm,
noul soft-top Mercedes-Benz a fost construit pentru a oferi o
izolare fonică foarte bună dar şi o izolare termică extrem de
eficientă. 20 de secunde sunt necesare pentru plierea/deplierea
acoperişului, operaţiune care poate fi efectuată până la o viteză
de 40 km/h.

Comenzile pentru operarea modului „Cabrio” sunt de acum ascunse pe
tunelul median, în prelungirea cotierei. Spune comenzile deoarece,
pe lângă comutatorul pentru operarea acoperişului, mai există un
buton pentru comanda tuturor geamurilor laterale şi unul pentru
noul sistem Aircap, un eleron disimulat în rama superioară a
parbrizului, cu ajutorul căruia poţi rula decapotat cu până la 200
km/h fără ca vântul să ridice probleme părului sau vocilor
pasagerilor…din păcate, prima maşină de test E Cabrio pe care am
condus-o nu este echipată cu această opţională deci mai trebuie să
aşteptăm până ce vom putea verifica veridicitatea celor declarate
de Mercedes…

Interiorul lui E-Cabrio a fost preluat în totalitate de la Coupe şi
practic singura diferenţă între cele două modele este prezenţa
modulului de comandă pentru soft-top.Poziţia la volan este foarte
bună. Este joasă, scaunele sunt confortabile şi oferă un sprijin
lateral foarte bun. Spaţiul în faţă este mare, chiar şi pentru
persoanele de aproape doi metri înălţime.


În spate, cele două locuri individuale nu sunt o glumă atâta timp
cât cei din faţă îşi restrâng spaţiul necesar picioarelor. Dacă în
maşină vor călători două persoane înalte de 1.80 metri, una în
spatele celeilalte, vor apărea ceva probleme pentru cea care
călătoreşte în faţă, dar pe distanţe scurte, plăcerea unui
cabriolet va face uitat acest dezavantaj.

Pentru pasagerii din faţă sunt disponibile scaune încălzite,
ventilate şi AirScarf, încălzirea pentru gât, disponibilă opţional
contra sumei de 547 euro. Când rulezi cabrio la temperaturi sub 15
grade, AirScarf este o binecuvântare, pentru că împreună cu
climatizarea setată pe o temperatură caldă vei uita de frigul de
afară.

Scaunele ventilate şi încălzite vor mai răpi 1.261 euro şi un
paravânt încă 821 Euro. Apropo de scaunele ventilate, dacă laşi
maşina în parcare, decapotată, în soare, când vei debloca uşile,
ventilaţia pentru scaunul şoferului va fi automat pornită la
capacitate de funcţionare maximă. Nemţii. Se gândesc la toate.