Renault Megane 3 – primul test

Publicat: 18 11. 2008, 23:00

VEZI MAI MULTE POZE CU NOUL RENAULT MEGANE 3 BERLINA ŞI RENAULT MEGANE 3 COUPE

Versiunea în cinci uşi a noului Renault Megane 3 se încadrează perfect în peisajul clasei compacte, atât din punct de vedere al proporţiilor, cât şi al designului. Renault a inventat iarăşi Meganul din punct de vedere al designului, şi pentru aceasta cred că ar trebui să-i mulţumim, ne fereşte de o potenţială picare în letargie. Este ceva nou, ne provoacă să-l privim, să-i înţelegem liniile, şi asta e bine, ne pune retina puţin la muncă.

Caroseria în cinci uşi este cuminte, pe undeva aşa cum ar trebui să fie. Dar coupe-ul primeşte acces în orice club. Trăieşti o senzaţie de déjà-vu, parcă ceva din Scirocco, ceva din GTC…, dar produsul final are personalitate, are propria imagine şi, în plus, are acel ceva care te scoate în faţă, dar într-un mod elegant şi nu obscen.

Interiorul este o evo-revoluţie în bine. Materialele utilizate sunt la acelaşi nivel cu cele din Laguna, ceea ce este un atu, dar, încă o dată – la fel ca şi în cazul lui VW Golf 6, aştept un test cu un model în România, cu o dotare cît mai apropiată de ce va primi clientul care nu îşi cumpără vârful de gamă. Totuşi materiale moi, plăcute la atingere, piele şi un peisaj plăcut ochiului.

Tabloul de bord este un mariaj între clasic – turometrul şi modern – displayul pentru kilometraj şi computer de bord, plus un sistem de led-uri care prind viaţă în momentul activării cruise control. În partea superioară stânga se aprind leduri verzi în momentul setării vitezei dorite, iar, în cazul unor acceleraţii care conduc la depăşirea cu aproximativ 10 km/h a vitezei setate, în partea dreaptă superioară se aprind nişte leduri roşii. Acestea funcţionează după acelaşi sistem şi în cazul utilizării limitatorului de viteză.

S-a optat pentru un vitezometru digital, cu un afişaj generos pentru o mai bună vizibilitate în timpul condusului. Consola centrală este o evoluţie a celei regăsite pe Laguna, iar deasupra se află displayul sistemului de navigaţie. Sistemul audio este special dezvoltat pentru Renault Megane 3, softul acestuia include setări pentru diferitele niveluri de echipare şi materialele pe care le implică acestea… totul pentru cea mai bună audiţie.

Una dintre evoluţiile în bine este poziţia la volan, mult mai joasă decât în cazul vechii generaţii. O altă surpriză a reprezentat-o volumul portbagajului, chiar şi la versiunea coupe. Am reuşit să adăpostim fără nici o emoţie camera video, trusa foto, trepied, plus două valize. Cei 377 litri fac cinste versiunii coupe.