Subaru Outback 2.0 Diesel – primele impresii

Publicat: 13 11. 2009, 19:00

Motorul boxer diesel este o alegere
foarte bună şi în cazul
noului Subaru Outback
. Puterea de 150 CP este prezentă
tot timpul la datorie
, iar maşina are resurse din plin la
aproape orice regim, chiar şi atunci când este aproape
subturată.

Cuplul maxim este peste ceea ce am putea numi suficient, cei 350
Nm fiind disponibili între 1.800 şi 2.400 rpm. Ceea ce, în
realitate, se traduce printr-un zvâc foarte bun al
maşinii
în treptele inferioare. De remarcat că nivelul
sonor este în aproape orice condiţii mai mult decât civilizat –
nici chiar peste 3.000 rpm nu devine deranjant, dar aici mai
intervine şi problema turbulenţelor aerodinamice, care se fac
simţite imediat după ce se depăşesc 100 km/h.

Totuşi, din punct de vedere
dinamic pe şosea, Subaru Outback 2.0 Diesel oferă o
experienţă de condus atât sigură, cât şi plăcută
. Fiind o
maşină înălţată faţă de Legacy, ruliul este mult mai sesizabil,
maşina înclinându-se la manevrele bruşte. Totuşi, trenul de rulare
şi transmisia integrală menţin maşina pe traiectorie impecabil, un
lucru lăudabil pentru o maşină cu garda la sol de 20 cm.

Gardă la sol care îşi arată avantajele pe drumurile foarte
deteriorate sau, de ce nu, pe drumeaguri pietruite sau desfundate,
un fel de offroad la cote relativ reduse. Subaru Outback se
comportă foarte bine atunci când părăseşte asfaltul
, fiind
limitat doar de unghiurile de atac şi de degajare foarte reduse,
deci nu trebuie să vă aventuraţi în teren bolovănos ori cu
denivelări prea serioase.

Însă un drum forestier normal
nu este absolut deloc o problemă pentru Outback. Sistemul
de tracţiune integrală răspunde prompt solicitărilor
, iar
motorul diesel are treapta întâi suficient de scurtă pentru a se
aborda denivelările mai serioase sau pantele mai abrupte cu viteză
mică. Din păcate, nu am avut ocazia să verificăm şi practic aceste
afirmaţii, traseul scurtului test-drive necuprinzând şi astfel de
probe.

Până la urmă, Subaru Outback 2.0 Diesel se dovedeşte
foarte potrivit pentru macadam
, unde este atât manevrabil,
cât şi confortabil. La fel ca în cazul lui Legacy, zgomotele
provenind de la suspensie, pe denivelări multe, este deosebit de
scăzut, iar rigiditatea caroseriei fără reproşuri. În plus, poziţia
destul de înaltă la volan îţi oferă o vizibilitate suficient de
bună pentru a putea manevra destul de uşor maşina de 4,78
metri.

Cu alte cuvinte, o maşină concepută clar pentru oamenii activi,
care nu vor neapărat un SUV, dar pentru care comportamentul corect
în afara şoselelor contează suficient de mult. Totul în condiţii de
siguranţă mare şi cu un nivel de confort şi calitate peste medie.
Mai ales că sistemul de tracţiune integrală de pe Outback
vine standard cu un diferenţial cu alunecare limitată
,
precum şi cu „Self Levelizer”, cu rolul de a menţine constantă
garda la sol.

Lucruri care duc preţul
lui Subaru Outback 2.0 Diesel la 35.569 euro
, preţ valabil
pentru nivelul inferior de echipare – unde „inferior” nu prea are
legătură cu lista de dotări standard, extrem de bogată (vezi
aici lista de dotări standard
). Practic, pentru 1.300 euro
în plus mai ai parte suplimentar doar de tapiţeria din piele,
Outback nefăcând rabat de la confort, la fel ca Legacy.

Subaru Outback este bine poziţionat ca preţ faţă de concurenţă,
doar Saab 9-3X având parte de un discount generos în această
perioadă, însă, pentru un nivel de echipare echivalent, reclamă, în
final, o sumă comparabilă. Cu alte cuvinte, Subaru Outback
2.0 Diesel este o ofertă foarte bună pe piaţă
.

Însă marea concurenţă vine din
curtea Subaru – şi anume
Subaru Forester
, care, dotat cu aceeaşi motorizare, are un preţ
de listă mai mic cu 5.800 euro
, pornind de la 29.738 euro.
Iar, dacă luăm în considerare şi discountul de 3.000 euro oferit de
Subaru Motors
Trading
, importatorul oficial pentru România, ajungem la
concluzia că varianta cea mai scumpă a lui Subaru Forester este mai
ieftină cu aproape 5.000 euro decât cel mai ieftin Subaru
Outback!

O situaţie destul de delicată, mai ales că Subaru
Outback este un model dintr-o nişă foarte redusă
, cea a
crossoverelor derivate din breakurile de clasă medie. Însă, faţă de
Forester, Outback are un stil mai elegant şi o ţinută de drum mai
bună pe şosea, iar interiorul este total diferit ca aspect şi
amenajare.

Aşa încât noul
Subaru Outback
va continua să nu fie prea des întâlnită pe
şoselele noastre, fiind o maşină aparte dedicată unei
clientele aparte
. Dacă ne referim strict la nişa de piaţă
în care joacă, este, la această oră, cea mai bună ofertă,
oferind cel mai eficient sistem de tracţiune integrală, un stil
individualist şi un spaţiu interior remarcabil
. Per total,
o maşină care sigur va stârni interesul destul de multor potenţiali
clienţi.


VEZI AICI TESTUL ÎN
PREMIERĂ CU SUBARU LEGACY

Gama

Subaru Legacy
este oferită în România atât în versiune sedan,
cât şi break, denumită Station Wagon. Însă această a doua versiune
de caroserie va rămâne clar în umbra noului model,
Subaru Outback
– în fapt, un Legacy
break transformat în crossover.

Dacă despre berlina Legacy am afirmat în
recentul test-drive scurt
că e o maşină serioasă şi sobră, în
cazul lui Outback se mai poate adăuga şi o altă caracteristică:
masivitatea. Dar nu una brută, ci suficient de
elegantă
pentru ca să nu îţi faci probleme când parchezi
în faţa operei sau a vreunui hotel de cinci stele.

Partea frontală cu faruri mari se potriveşte de minune cu
această caroserie mai înaltă (Outback este cu 100 mm mai
înalt decât Legacy
), în timp ce spatelui i-a fost conferit
un stil clasic de break, cu blocuri optice complexe, dar cu un
hayon foarte generos dimensionat.

Bosajele
roţilor sunt, în cazul lui Outback, un element vizual foarte
potrivit
, combinându-se perfect cu centura inferioară din
plastic negru, un semn distinctiv pentru capacităţile de trecere
superioare ale lui Outback. Totuşi, profilul maşinii îţi dă şi o
senzaţie de deja-vu: similitudinile cu fratele mai mare
Subaru Forester sunt destul de mari
. E adevărat, Forester
este o maşină mai mare, dar legătura de rudenie este clară.

Subaru Outback este o maşină practică, lucru pe care interiorul
îl demonstrează din plin. Locurile din faţă şi bordul nu
relevă surprize faţă de modelul Legacy
– cu excepţia
faptului că Outback-ul din scurtul test drive era echipa cu levier
pentru cutie de viteze manuală. În rest, acelaşi spaţiu şi, mai
ales, aceeaşi calitate şi ergonomie foarte bune.

În
spate, pasagerii de pe banchetă au parte de acelaşi spaţiu bun
pentru genunchi, în timp ce înălţimea pe verticală este ceva mai
mare. De data aceasta, însă, portbagajul nu mai este doar
mediu, fiind de-a dreptul generos cu cei 526 de litri
pe
care îi reclamă, în condiţiile în care spaţiul de încărcare are o
geometrie simplă, iar accesul este bun şi pentru obiectele foarte
voluminoase (a nu se înţelege, totuşi, că vorbim de un cărăuş
pentru mobilă).

Ca modularitate, Legacy oferă un spaţiu suplimentar sub planşeul
portbagajului, iar rabatarea spătarului banchetei este
extrem de simplă, realizându-se de la două manete
plasate
în lateralele portbagajului. Simplu şi foarte eficient, spaţiul
astfel obţinut ajungând la o valoare mare, de 1.726 litri.

Ceea ce, în termeni de valori absolute, îi conferă un
uşor avantaj lui Outback faţă de concurenţa directă
:

  • Audi A4 Allroad: 490 litri / 1.430 litri
  • Saab 9-3X: 477 litri / 1.331 litri
  • Volvo XC70: 575 litri / 1.600 litri


Cum se comportă şi cât
costă acest Subaru Outback?