Test în România: Noul VW Amarok

Publicat: 09 12. 2010, 11:44

La interior imaginea de marcă este dusă mai departe. Chiar mai
mult decât atât, senzaţia de un Golf mare este omniprezentă, de la
ceasurile de bord, amplasarea butoanelor, până la designul
volanului. Ceea ce ne-a surprins în mod plăcut este confortul pe
care-l oferă scaunele, cel puţin al şoferului. Prezenţa unei
susţineri laterale decente aduce plusul de confort şi control pe
care modelele similare concurente nu îl au.

Materialele din bord nu excelează prin calitate dar oferă totuşi
un sentiment plăcut la atingere. Pe de altă parte, materiale de
calitate excelentă nu-şi au rostul pe o utilitară, mai ales una
destinată unei utilizări intense, maşina fiind proiectată să
transporte materiale cu o greutate totală de o tonă.

Din punct de vedere dinamic, maşina se comportă exact aşa cum
ne-am aşteptat. În lipsa încărcăturii, dar şi a tracţiunii pe
puntea din spate, maşina are tendinţa de a „fugi” imediat, dar
„abaterea” de la traiectoria dorită se corectează foarte uşor. De
asemenea, un lucru care ne-a impresionat în mod plăcut a fost
eficienţa sistemului de frânare. La modele similare, adică maşini
de dimensiuni mari, în momentul frânării, greutatea maşinii şi
forţa de inerţie îşi spun cuvântul, simţindu-se cum maşina „vine”
peste şofer. Datorită unui sistem de frânare bine gândit dar şi a
unei distribuţii bune a maselor, efectul la frânare nu se mai face
simţit nici măcar la viteze ridicate.

Modelul testat a beneficiat de tracţiune 4X4 nepermanentă cu
moduri de funcţionare. Astfel, în modul normal de rulare este
cuplat doar spatele. În momentul în care condiţiile o impun, prin
simpla apăsare a unui buton, se cuplează şi puntea faţă, fluxul de
putere fiind distribuit 50-50. Al treilea mod de funcţionare al
transmisiei este destinat situaţiilor neplăcute care pot apărea în
teren accidentat, astfel prin apăsarea butonului de lângă
schimbătorul de viteze se cuplează reductorul şi se mai poate
activa şi un program de off-road.

În mod cert atunci când se ajunge la activarea reductorului şi a
programului de off-road, starea drumului este mai mult decât
precară. Noi am testat capacităţiile de trecere ale maşinii pe un
drum desfundat acoperit cu un strat gros de noroi si presărat cu
adevărate cratere facute de maşini de mari tonaj. Străbaterea
acelui drum a necesitat doar activarea tracţiunii 4×4, maşina
comportându-se excelent.

Volkswagen îşi face debutul pe piaţa pick-up-urilor cu un model
cel puţin surprinzător, trecut prin foc şi pară, fiind ales ca
maşina oficială de asistenţă a Raliului Dakar 2010.

ProMotor a testat noul VW Amarok, echipat cu
propulsorul diesel bi-turbo de 2,0 litri, capabil să
dezvolte 163 CP la 4.000 rpm
şi un cuplu de 400 Nm într-un
interval de turaţii cuprins între 1.500 şi 2.000 rpm. În plus,
modelul testat a dispus de transmisie 4X4 nepermanentă cu
diferenţial blocabil, dar şi suspensie heavy duty, adică maşina
avea montate pe spate arcuri foi.

Din punct de vedere al design-ului, noul VW Amarok se
încadrează perfect în noua imagine de marcă,
lansată odată
cu noul VW Golf. Practic, Amarok prezintă un aer de un Golf mare.
De la grila radiatorului până la forma blocurilor optice faţă,
Amarok se încadrează perfect în linia noului trend de imagine al
constructorului german.

Imaginea generală a maşinii este una fermă şi
clară
, dată în primul rând de dimensiunile gabaritice
(lungine: 5.254 mm; lăţime: 1.944 mm; înălţime:1.834 mm), fiind
practic cel mai mare VW din parcare. Chiar şi posesorii de Toureg
întorc capul, invidioşi, după nouă maşină a celor de la Volkswagen.
Dimensiunile mari, dar mai ales versiunea de caroserie pick-up, fac
ca Amarok să devină, cel puţin pentru un moment, un soi de
curiozitate a şoselelor. Un mic dezavantaj este dat de ampatamentul
mare (3.095 mm), necesitând o atenţie sporită la treceri peste
praguri.

Elementul de design care frapează este dimensiunea foarte mare,
chiar exagerat de mare a siglei mărcii montată în spatele
maşinii.