VW Golf 6 Cabriolet – condus pe Litoral 2011, România!

Publicat: 01 07. 2011, 12:00

Încă de la prima întâlnire cu maşina este clar. Golf 6 Cabriolet
are scânteia VW. Aş putea merge chiar mai departe şi declar cu mâna
pe inimă că acesta este cel mai reuşit VW al ultimilor ani. Va
deveni un clasic şi va scrie istorie în sensul că toţi
constructorii care până acum au sărit pe planşele de desen şi au
lansat coupe-cabriolete vor face o călătorie în timp şi vor relansa
decapotabile adevărate cu soft-top. Deja noul Astra Convertible
este anunţat a fi posesor de soft-top deci aşteptaţi-vă la o
avalanşă de astfel de modele.

Până atunci, noul Golf Cabriolet este singura maşină
decapotabilă de clasă compactă, cu soft-top şi patru locuri pe care
ţi-o poţi cumpăra în România la nivelul său de preţ. Nu este prima,
deoarece Audi A3 cabrio deja se comercializează în ţara noastră,
dar cu siguranţă este o raritate pe străzi din cauza preţurilor
astronomice.
Trebuie să recunosc, există o apropiere stilistică în desenul
profilului celor două modele dar nu avem de-a face cu un caz de
identităţi furate. Golf 6 Cabriolet este compact, sportiv, modern
şi vine cu cel mai frumos spate de VW Golf din istorie. O
competiţie directă nu este cu Eos deoarece acesta are hard-top,
este mai mare şi evident mai scump. Cei care sunt adepţii stilului
clasic ar trebui să rămână la Golf.

Mai scurt cu 20 de centimetri decât un Eos, Golf Cabriolet nu este
la fel de mare în interior dar principala diferenţă stă în spaţiul
destinat bagajelor. 250 de litri intră în Golf, comparabil cu
Scirocco – 292 litri şi clar mai mic decât Eos cu ai săi 380 de
litri. Atenţie însă, soft-top-ul nu ocupă spaţiu suplimentar în
portbagaj, volumul acestuia rămâne mereu la valoarea standard.
Pentru obiectele mai lungi se pot rabata locurile din spate, dar nu
veţi putea căra un frigider cu Golf Cabriolet. Logic.

Soft-top-ul se pliază foarte elegant în spatele locurilor
posterioare şi se integrază perfect în design. Noul Cabriolet este
fără dar şi poate o maşină decapotabilă foarte frumoasă, dacă nu
cea mai frumoasă din clasa sa acum şi cea mai frumoasă construită
de VW până în prezent. Plierea şi deplierea sunt foarte rapide –
doar 9,5 secunde îi sunt necesare soft-top-ului pentru a fi
acţionat într-o direcţie sau cealaltă, iar acest timp este unul din
cele mai bune din lume. Din păcate comenzile pentru soft-top sun
preluate de la Eos şi integrate în interiorul de Golf între cotieră
şi frâna de mână. Este ciudat că trebuie să tragi de clapeta de
decapotare pentru a acoperi maşina şi să o apeşi pentru a descoperi
Golf-ul. Instinctele îţi vor spune să faci exact invers aşa că te
ve bâlbâi puţin până te obişnuieşti.

Poziţia de conducere este foarte joasă şi sportivă. Mai sportivă
decât în hatchback deoarece parbrizul este mai îngust şi vei avea o
altă perspectivă asupra exteriorului. Spaţiul în faţă este foarte
mare pentru dimensiunile maşinii iar în spate pot călători fără
nici o problemă adulţi cu înălţime medie. Deisgur, scaunele din
faţă trebuie să lase loc la genunchi celor din spate, iar în cazul
meu, la 1.82 metri înălţime nu prea mai există spaţiu la picioare
dacă eu stau la volan. Deisgur, fiecare are un mod propriu de a-şi
aranja scaunul, indiferent de înălţime deci se poate crea uşor
spaţiu pentru ca doi adulţi să circule în condiţii normale în
spate. Ideea de bază este că Golf Cabriolet este mai spaţios în
realitate decât vă aşteptaţi.