Fiat Linea 1,4 T-Jet – raport 20.10.2008

Publicat: 20 10. 2008, 14:37

VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL DE CONCEDIU CU FIAT LINEA 1,4 T-JET EMOTION!

În primul rând, capul familiei consideră pilotul automat de pe maşină un drog necesar – care în localităţi înlocuieşte cu succes detectorul radar, iar la drum lung devine aproape indispensabil. Pe urmă, poziţia la volan este mai confortabilă decât mă aşteptam de la un "Grande Punto cu coadă", iar stabilitatea la viteză mare e mai mult decât ok. Dar există şi bile gri.

Deşi motorul se dovedeşte foarte sprinten, având reprize bune chiar şi cu cinci persoane la bord, stilul agresiv este penalizat în primul rând de schimbătorul de viteze – nu suficient de precis şi cu un feeling "moale", nu ferm, de multe ori retrogradările rapide necesitând mult mai mare atenţie. Direcţia a devenit puţin imprecisă pe drumurile cu asfaltul mai denivelat, ceea ce se poate datora câtorva hârtoape serioase încasate prin zonele de şosea în construcţie.

Pentru că vorbim de o maşină în trei volume, manevrele de parcare în locuri strâmte ar fi o corvoadă – însă, din fericire, maşina este dotată şi cu senzor de proximitate (doar în spate), aşa încât chiar şi o consoartă speriată de parcarea laterală cred că s-ar obişnui repede. Însă, chiar dacă telecomanda are buton separat pentru portbagaj, nevasta virtuală în ruptul capului nu poate accepta lipsa unui mâner de deschidere a portbagajului, care ar fi putut fi foarte uşor disimulat de sigla Fiat.

În primul rând trebuie atenţie la unghii, iar, la închiderea capotei portbagajului, murdărirea mâinii este inevitabilă. Este un minus mic, dar agasant, pentru că valoarea de 500 de litri se pretează deselor vizite la supermarket. Unde, din nou, consoarta va comenta la adresa aspectului maşinii, caroseria murdărindu-se foarte uşor – şi, cum femeile vor să conducă doar bibelouri ("e vişinie, se vede totul pe ea, când o speli?"), se impun dese excursii pe la spălătorii auto.

Ziceam că familia virtuală mai conţine şi doi gemeni de câte 6 ani – din păcate, nu am avut ocazia să am în maşină copii mai mici de 23 de ani… aşa încât am rămas doar cu o singură remarcă: "Merg cu unchiul cu maşina numai dacă are Ferrari!". Mă rog, Fiat deţine Ferrari, dar e cam greu să explici lucrul ăsta unui puşti de 5 ani. Aşa încât rămâne valabil universală remarca prietenilor: "Mamă, ce trage!". Motorul turbo, nu dom’ Semaca.

Dar din nou intervine consoarta virtuală (sau, dacă vreţi, personalitatea mea care pune accent pe partea financiară), cu păreri despre consum. Deci despre bani.