Megane sub lupa ProMotor timp de 6 luni

Publicat: 27 01. 2010, 10:30

Renault
a început să fie un jucător puternic în clasa compactă o dată cu
Reanult 19. Iar confirmarea în acele vremuri a
venit chiar de acasă de la
VW Golf.
Germanii s-au regăsit în modelul francez într-un aşa
număr încât Renault 19 a devenit modelul de import cel mai bine
vândut în Germania. A fost un fel de examen de admitere pentru
constructorul francez în segmentul compact acel Renault 19. Tot cu
acel model Renault a început să-şi construiască reputaţia de
jucător serios în segmentul hot hatch-urilor cu 19
Williams
.

A urmat prima generaţie Megane care a continuat succesul lui 19,
atât doar că nu a mai avut o interpretare a departamentului sport.
Şocul a fost reprezentat de a doua generaţie Megane şi al său
design. Cei drept constructorul francez a încercat să obişnuiască
audienţa cu noul design cu ceva vreme înainte prin sacrificarea
oarecum a două modele –
Velsatis (2001)
şi
Avantime(2001)
. Acest ultim model personal îl
consider extrem de reuşit, iar în Europa deja se înregistrează o
menţinere sau o uşoară creştere a preţului la modelele rămase.

Două
modele oarecum sacrificate pentru a impune designul celei de a doua
generaţii Megane. Şi a venit a treia generaţie care pe undeva
continuă tradiţia în a rupe total legătura din punct de vedere al
designului cu modelul pe care îl înlocuieşte. La prima vedere
designul pare o continuare a liniei promovate de noua Laguna. În
schimb o privire aruncată în istoria Renault şi în special în
galeria de concept car-uri scoate la iveală lucruri destul de
interesante. Linia exterioară este un mic cocktail între conceptul
Megane din 1988 şi
Talisman din 2001
.

Deşi sunt idei care au întruchipat poate modele din alte clase,
tema se regăseşte pe noul model. O sugestie pentru forma farurilor
poate fi regăsită pe conceptul Fiftie din
1996
, iar linia stopurilor pe mult
mai recentul Egeus din
2005
. Imaginile sunt în galeria foto. Cu toate că
vorbim despre elemente şi idei prezente pe concepte oarecum
răsfirate în timp, Megane 3 este o compactă cu o linie fluidă,
armonioasă şi simplă în acelaşi timp.

Rămâne de văzut cum va arăta Megane 4, dacă se respectă tradiţia
de a rupe total legătura între generaţii în ceea ce priveşte
designul. Am preferat o incursiune în designul Renault decât să
încerc o comentare a formei care în mod cert ar fi fost influenţată
de subiectivism.