EP. III: VW Passat vs. Ford Mondeo şi Opel Insignia

Publicat: 09 02. 2011, 08:00

Faţă de
Volkswagen Passat
, care exprimă fără dubii că este o maşină
germană,
Ford Mondeo
şi
Opel Insignia
se doresc maşini
globale, pe gustul cât mai multor clienţi de pe mapamond
.
De altfel, cu siguranţă vor apărea voci accentuând faptul că Ford
şi Opel ţin de companii americane – totuşi, în cazul de faţă vorbim
de modele cu specificaţii europene.

Una peste alta, îţi trebuie doar câteva momente pentru a realiza
că, din punct de vedere al designului, Opel Insignia este
cu totul altceva decât Passat.
Lui Insignia i se
potriveşte mai degrabă
VW Passat CC
, ca şi concurent, deoarece stilul pătrăţos al
Passat-ul de acum face sedanul german să arate aproape banal şi
necizelat prin comparaţie cu liniile armonioase şi foarte elegante
ale lui Insignia.

Şi Ford Mondeo arată mai modern faţă de Passat, dar
păstrează o doză mai mare de sobrietate decât Insignia
. În
parte şi datorită hayonului, dar mai ales din cauza dimensiunilor,
Mondeo arată mult mai voluminos decât Passat, reuşind parcă să
impună mai mult respect decât berlina VW.

Este clar că Mondeo şi, mai ales, Insignia, sunt mult
mai atractive decât Passat-ul
, acesta părând pur şi simplu
o maşină a anilor ’80. Pe de altă parte, stilul prea clasic al lui
Passat este responsabil, în bună măsură, pentru imaginea de marcă
foarte puternică pe care Passat reuşeşte să o degaje, berlina
germană fiind peste concurenţi, din acest punct de vedere.

În concluzie, pentru clienţii cu un simţ estetic dezvoltat
Passat este clar depăşit de Insignia şi Mondeo. Pe de altă parte,
stilul conservator VW inspiră parcă mai multă încredere
pentru clienţii care se consideră foarte serioşi
. Insignia
este contradictorie, mizând pe o clientelă deschisă la nou şi care
pune un mare accent pe modă.

Aşa încât Ford Mondeo rămâne cel mai echilibrat pentru
acest segment, al berlinelor de clasă medie
, deşi
versiunea din test, cu hayon, îi atrage mai mult pe cei care vor şi
dinamism. Însă, în final, designul „kinetic” al lui Mondeo îl face
pe acesta mai echilibrat decât Passat (too oldie) şi Insignia (too
stylish).


Să vedem cum se prezintă la interior cele trei maşini
germane