Insignia & Avensis vs. concurenţa – Ep.4: DINAMICA

Publicat: 31 01. 2009, 14:00

VEZI TOATE CAPITOLELE TESTULUI COMPARATIV INSIGNIA ŞI AVENSIS VS. CONCURENŢA

Toyota Avensis nu s-a remarcat niciodată pentru caracteristicele sportive. Nici nu au vrut japonezii aşa ceva. Targetul maşinii erau oamenii care doreau un vehicul corect, capabil să te ducă din punctul A în B în condiţii cât mai bune. De confort. Iar cu noua generaţie au dus acest scop aproape de perfecţiune.

Noua Toyota Avensis abia a fost lansată de câteva zile în România şi am avut în test versiunea cea mai puternică, de 177 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm, cele mai bune cifre din acest comparativ. Cu toate acestea, chiar dacă pe hârtie avem o acceleraţie foarte bună, din interior, graţie insonorizării foarte bune, senzaţia de creştere a vitezei este destul de mult diminuată. Dar poate vorbim şi de influenţa kilometrajului foarte mic, maşina fiind evident încă în rodaj.

Antifonarea foarte bună este umbrită doar de o scăpare la nivelul pasajelor roţilor, ce permite infiltrarea în interior a zgomotelor realizate de pietricelele aruncate de roţi. Scaunele confortabile împreună cu suspensiile ce absorb foarte bine denivelările şi poziţia bună la volan asigură o călătorie foarte confortabilă, cu suficiente rezerve de cuplu motor pentru a asigura o depăşire în aproape orice situaţie.

Citroen C5 este, însă, exponentul perfect al confortului în clasa medie, mai ales atunci când este combinat cu suspensia Hydractive III. Maşina cea mai grea din test, cu peste 1,8 tone, pluteşte pe şosea, nu prea comunică multe informaţii şoferului, direcţia fiind vagă, iar stilul sportiv este total nerecomandat. Chiar şi pe setarea sport.

Cu toate acestea, zgomotul la rulare este destul de prezent, iar fiecare pietricică de pe şosea pare să fie uşor resimţită în volan. În schimb, silenţiozitatea motorului este de apreciat, acesta făcându-şi simţită prezenţa în interior doar prin zgomotului evacuării. Cilindreea mare asigură o elasticitate foarte bună, consumul fiind însă penalizat în mare parte doar din cauza masei foarte mari.

Spre deosebire de Avensis, Citroen C5 pare să joace totul pe cartea confortului, pentru că suspensiile sunt atât de moi încât pe frânare – care necesită un dozaj destul de atent din partea şoferului – apare un tangaj sesizabil, maşina dând senzaţia că vrea să muşte din asfalt. Cu toate acestea, Citroen C5 se opreşte destul de repede.

Un concurent cu un target asemănător noii Toyota Avensis este Renault Laguna, care vine şi ea cu o ţinută de drum bună, frâne excelente şi un dozaj corect. Practic, chiar şi pe virajele luate în forţă sau drumurile denivelate este aproape imposibil să-ţi dai seama că este singura maşină din test dotată cu suspensie semiindepedentă pe spate.

Poziţia de condus este bună, putând fi însă considerată puţin cam ridicată, dar e compensată de un volan mic ce asigură o manevrabilitate ridicată. Schimbătorul de viteze se acţionează uşor, putând exploata eficient motorul 2.0 dCi, care, deşi are o vârstă înaintată comparativ cu celelalte propulsoare, este în general silenţios şi potent.

Honda Accord a schimbat macazul complet cu noua variantă, trecând de la un model sportiv către unul realizat parcă mai mult pentru piaţa americană. Suspensia este moale şi de aici consecinţe directe asupra ruliului, plus o frânare ce nu dă senzaţia de promptitudine, lucru accentuat şi de direcţia foarte moale şi imprecisă. Cu toate acestea, modelul rulează confortabil pe şosea, preluând eficient fiecare denivelare încasată pe drumurile ţării noastre dragi.

În mod curios, comportamentul rutier este în contrast cu timoneria precisă a schimbătorului de viteze, răspunsul bun al motorului, designul exterior, dar şi cu scaunele care asigură o poziţie de condus foarte bună. Parcă japonezii nu s-au înţeles asupra targetului acestei maşini. Sau poate vor să atragă clienţii doritori de confort cu o imagine sport.

Pe pagina următoare puteţi observa, comparativ, datele tehnice teoretice ale fiecărei maşini, iar pe ultima pagină clasamentul ProMotor.