Renault Koleos vs Ford Kuga vs VW Tiguan

Interior

Vom păstra ordinea intrării în scenă și vom face analiza a ceea ce oferă Kuga. Din păcate, exuberanța liniei exterioare nu se regăsește în habitaclu, unde Kuga pune la dispoziție doar cam ceea ce găsești și într-un Focus. Păcat că nu s-a mers puțin mai departe pe linia individualizării modelului. Oricum, materialele utilizate sunt corecte, iar calitatea asamblării se ridică la nivelul celei a concurenților.

Spațiul oferit, atât în față, cât și pe bancheta din spate, este comun, din punctul de vedere al confortului, tuturor celor trei modele.Tiguan își păstrează linia ușor impersonală și la interior, prin adoptarea planșei de bord de la Golf Plus, dar inpiră sănătate prin calitatea materialelor și a asamblării.

Koleos se diferențiază și aici, alegând alt mod de exprimare. El are o planșă de bord care nu prea poate fi acuzată de plagiat, plus o ergonomie ceva mai studiată decât a concurenților.
Interiorul modelului francez face diferența atunci când vine vorba despre confort și aspecte practice. Vei găsi în jurul tău în permanență un loc în care să pui o doză sau o sticlă cu lichid, sistemul audio este excelent, iar spațiile de depozitare abundă (pot fi identificate două chiar și în podea, pentru locurile din spate).

Tot la capitolul ergonomie notăm și deschiderea dublă a portbagajului, plus soluția de a rabata șezutul și spătarul banchetei spate de la o singură manetă. Oricum, Koleos transmite un alt mesaj decât rivalele din test. Francezul poate fi un partener simpatic atât pentru un cuplu tânăr, cât și pentru o familie cu copii, în timp ce Kuga și Tiguan sunt ușor penalizate la capitolul practic și își rezumă aria ce exprimare la persoane cu vârste de până la 40 – 45 de ani. Nu vreau să amintesc de gama de opționale a modelului francez, care include și un cort.

La volan

Am simțit nevoia să trec cât mai repede la alt capitol pentru a nu focaliza excesiv asupra lui Renault Koleos. Pentru o luptă egală, am cerut la test modele echipate cu propulsoare de doi litri diesel. Așa am crezut noi că vom asigura premisele unei întreceri cinstite. Nu prea am reușit, deoarece diferențele de putere între modele erau de aproape 40 CP.

Sub capotă, cele trei SUV-uri aveau într-adevăr propulsoare turbodiesel de doi litri, în schimb puterile livrate de agregate au variat. Cel mai anemic propulsor s-a dovedit a fi cel de la Ford, 136 CP și 320 Nm. Motorul nu are însă nici o vină, în afara aceleia că trebuie să urnească peste 1.600 kg. Din punctul de vedere al reprizelor, propulsorul Kuga este cel mai cuminte, în ciuda liniei agresive.

Tiguan-ul se laudă cu doar 4 CP mai mult, însă diferențele favorizează în chip sensibil modelul VW. Cei 175 CP și 360 Nm dezvoltați de propulsorul Renault par veniți din altă galaxie. Veți spune că jocul nu a fost corect, Renault având în ofertă și un 2.0 dCI de 150 CP. Probabil, dar dacă asta am primit de la un propulsor de 2 litri diesel, asta am testat. Nu cred că francezii au descoperit secretul motorului diesel.