Toyota Prius versus Honda Insight

Iar unul dintre exemplele clare este linia plafonului cu
cele două cocoaşe menite a crea mai mult spaţiu la nivelul capului
în habitaclu, în special pentru pasagerii spate. Dacă exteriorul te
catapultează în mod elegant într-un peisaj comun al modelelor
premium de ultimă generaţie, interiorul este cu totul
altceva.

Trebuie să te pregăteşti pentru o experienţă cu totul nouă, una în
care ergonomia este redefinită într-o aşa măsură încât ai nevoie de
o minimă perioadă de acomodare. Este un cocktail de tehnologie de
ultimă oră, avalanşă de informaţii, confort, plastice eco şi
linişte.

În primul rând, este mult plastic la interior, dar unul de calitate
şi unul care nu încearcă să te mintă prin textură că ar fi altceva,
iar această onestitate este lăudabilă. Cred că spaţiul interior
este a doua mare calitate a lui Prius, după cele 89 g/km de dioxid
de carbon emise.

Locurile din faţă sunt comode, spaţioase, dar beneficiază doar de
reglaje manuale, firesc dacă ne gândim că această maşină poate fi
considerată o micro-termocentrală, iar producţia ei trebuie
administrată cât mai riguros. Prius a renunţat la lipsa consolei
centrale, acel artificiu de design de la vechea generaţie, acum
avem un habitaclu în partea din faţă pe care, cu ceva curaj, l-am
putea caracteriza ca fiind „convenţional”. L-am putea numi…

Consola centrală tip arcadă, în stilul celei de la Auris,
reprezintă universul. Găseşti aici aproape tot, la un moment dat
volanul pare o chestie stranie, mult mai logic ar fi fost să
găseşti pe aceeaşi consolă centrală un joystick pentru a comanda
acceleraţia, frâna şi direcţia.

Consola centrală este dominată de un touch-screen generos
dimensionat, care este pupitrul de control a tot ce ştie să facă
maşina. Extrem de uşor de accesat fiecare funcţie, dar tot ai
nevoie de un interval de timp pentru acomodare cu interfaţa.

Micuţul selector al cutiei de viteze cu variaţie continuă este
înconjurat de trei butoane care permit accesarea celor trei
personalităţi ale modelului nipon: EV – electric, ECO – evident de
la eco şi PWR – de la power, care nu ştiu ce vrea să
reprezinte.

Mai există display-ul central, care poate fi considerat o lecţie de
fizică de la universitate, nu este indicat să îi acorzi prea multă
atenţie, pentru că poţi ieşi de pe drum, informaţiile afişate sunt
captivante. Te poţi mulţumi cu rezumatul afişat de head-up display,
care oferă posibilitatea ajustării imaginii, pentru o vizualizare
optimă.

Prius oferă o experienţă aparte celui de la volan, un mariaj
interesant între o lume reală palpabilă şi una virtuală. Locurile
din spate oferă incredibil de mult spaţiu, chiar mai bine decât
unele modele din clasa superioară.