Noutăţi Continental: ContiPremiumContact 5 şi ContiWinterContact TS 850

Publicat: 15 03. 2012, 14:30

Continental ContiPremiumContact 5

Pentru că tocmai ieşim din iarnă, urmează ca majoritatea şoferilor să se pregătească de vară, ceea ce înseamnă că anvelopele de iarnă vor fi schimbate cu unele adaptate sezonului cald. Iar noua anvelopă Continental ContiPremiumContact 5 vine cu evoluţii importante.

Trebuie reţinut faptul că noua anvelope ContiPremumContact 5 a fost dezvoltată ţinându-se seama şi de noile reglementări europene legate de anvelopele pentru maşini – aşa numitele „etichete EU pentru anvelope”. Termenul „Premium” din componenţa denumirii noii anvelope vine ca o garanţie a calităţilor excelente pe care vrea să le ofere ContiPremiumContact clienţilor săi.

Mai mult, dacă în acest moment gama ContiPremiumContact 2 are o poziţionare foarte bună pe piaţă, specialiştii Continental consideră că noua anvelopă lansată în 2012 este mult mai evoluată, aşa încât s-a simţit nevoia marcării clare a acestei evoluţii prin trecerea de la indicativul 2 la 5 (mai ales că „5” este un nivel la care au ajuns toate categoriile de anvelope Continental în acest moment pe piaţă).

Ce înseamnă, însă, evoluţiile aduse de ContiPremiumContact 5? Principalele domenii în care inginerii s-au concentrat să obţină cele mai bune rezultate sunt nivelul zgomotului, rezistenţa la rulare (indicele RRC – Rolling Resistance Coefficient) şi comportamentul pe şosea udă (indicele WGI – Wet Grip Index).

Graţie redesenării în principal a suprafeţei exterioare de contact a anvelopei, dar şi a conceperii unor „umeri” mai flexibili, s-a înregistrat o îmbunătăţire cu 5% a nivelului zgomotului la rulare comparativ cu precedenta anvelopă ContiPremiumContact 2, ceea ce a dus la obţinerea unor valori încadrate între 0 şi 3 dBA, conform normativelor europene.

Apoi, utilizarea unor materiale noi în componenţa cauciucului şi regândirea elasticităţii suprafeţei de contact au dus la îmbunătăţirea drastică a coeficientului de rezistenţă la rulare, cu 8% mai redus decât la ContiPremiumContact 2 – ca urmare, noua anvelopă ContiPremiumContact 5 obţine calificativul „C” în ce priveşte indicele RRC, ceea ce înseamnă şi o reducere destul de semnificativă a consumului de combustibil, de circa 12%.

Nu în ultimul rând, comportamentul pe şosea udă, mai ales la frânarea de urgenţă, este la cote foarte bune, graţie în primul rând optimizării evacuării apei şi a distribuţiei progresive a forţelor la frânare pe suprafaţa de contact. Practic, în acest domeniu s-au obţinut cele mai bune performanţe (o îmbunătăţire de 15% faţă de ContiPremiumContact 2), ceea ce îi conferă anvelopei ContiPremiumContact 5 calificativul „A” în ce priveşte indicele WGI.

Per ansamblu, noua anvelopă ContiPremiumContact 5 a fost îmbunătăţită în toate domeniile faţă de generaţia 2, cu precădere în cele trei domenii pe care pun accent normele europene: nivelul de zgomot, rezistenţa la rulare şi comportamentul la frânare pe şosea udă. În plus, noua anvelopă se situează foarte bine şi faţă de versiunea ContiEcoContact 5, faţă de care este foarte apropiată la capitolul rezistenţei la rulare, dar depăşind-o în restul domeniilor (asociate, în general, cu performanţa).

Mai trebuie reţinut faptul că noua anvelopă ContiPremiumContact 5 este oferită într-o varietate de tipodimensiuni, între 14 şi 17 inch, care acoperă 80% din segmentele principale de maşini din Europa, de la maşini de clasă mică până la cele premium, ba chiar şi pentru maşini care pot atinge o viteză maximă de până la 270 km/h.

Cu ocazia evenimentului lansării internaţionale, de la Budapesta, am avut ocazia să înţelegem mai bine evoluţiile noii anvelope Continental ContiPremiumContact 5 graţie unor work-shop-uri conduse de specialiştii Continental, însă am avut la dispoziţie şi maşini echipate cu noile anvelope, pentru a ne face o idee despre comportamentul acestora.

Vezi pe pagina următoare informaţii despre noua anvelopă de iarnă ContiWinterContact 5, dar şi despre noile reglementări UE, privind etichetele pentru anvelope