Porsche Event Hungaroring

Publicat: 29 10. 2010, 15:00

Cine nu visează să conducă un Porsche de 500 CP pe
circuit? Cred că orice pasionat de maşini.
Pentru mine a
fost un vis devenit realitate. Graţie invitaţiei primite de la
Porsche România, am ajuns la Hungaroring pentru un scurt, dar
intens curs de pilotaj pe circuit sub supervizarea legendarului
Walter Rohrl.

Am plecat dimineaţă din Bucureşti, decolând pe o vreme mohorâtă
către Budapesta. Două ore mai târziu, eram deja la Hungaroring.
Vremea era ceva mai bună ca la Bucureşti, dar tot înnorat.

O scurtă discuţie cu Walter Rohrl şi un foarte concis briefing
privind securitatea pe circuit şi am purces la treabă. Primul
segment a constat în efecturarea unui start cu ajutorul sistemului
Launch Control. Obiectul muncii a fost un Porsche 911 Turbo S de
530 CP, cu cutie de viteze PDK. Locul unde am exersat startul de pe
loc cu Launch Control a fost chiar linia dreaptă din faţa
tribunelor principale de pe Hungaroring.

Modalitatea de a pleca extrem de eficient cu un 911
Turbo de pe loc este foarte simplă
. Cu piciorul stâng pe
frână, punem levierul cutiei de viteze automate PDK în poziţia
Drive. Apoi apăsam cu putere pedala de acceleraţie până la podea şi
o ţinem apăsată. Motorul se va tura până în zona 6.000 rpm. Luam
apoi brusc piciorul de pe frână şi ne ţinem bine de volan. Maşina
va pleca de pe loc absolut fulgerător. La prima încercare, eram pe
locul din dreapta şi nu am ştiut ce m-a lovit. Senzaţia în stomac
este comparabilă doar cu cea pe care o ai într-un rollercoaster
lansat cu viteză pe cea mai abruptă pantă. Prima sută de kilometri
pe oră este atinsă doar în 3,3 secunde. Incredibil!

Am trecut apoi la volan şi senzaţia parcă s-a amplificat. Ai
impresia că nimic nu te mai poate opri, dar 911 Turbo S frânează la
fel de eficient cum accelerează.

După acest prim contact cu un 911 Turbo S, am trecut la
lucruri mai serioase.
Pilotajul pe circuit. Sau, mai bine
zis, încercarea de a pilota pe un circuit ud şi destul de complicat
sub îndrumarea unui instructor de la Porsche Sport Driving School.
Personal, nu mai condusesem pe un circuit închis din 2003. Este
destul de dificil să îţi stabileşti din primul tur reperele.
Trebuie să ştii unde să frânezi şi cum să intri în viraj.
Instructorul a făcut un tur mai lent, ca să ne acomodăm un pic şi
apoi a început să iuţească ritmul. Maşina nu trebuie bruscată,
mişcările volanului sunt line, la fel şi cu acceleraţia. Porsche
911 Turbo şi Turbo S au tracţiune integrală, dar majoritatea
puterii este transmisă către puntea spate, iar faptul că ploaia
şi-a făcut apariţia nu a ajutat prea mult.