Trei motive FIERBINŢI ca să schimbi distribuţia

Publicat: 14 04. 2017, 12:47
Actualizat: 31 05. 2021, 12:44

Neglijenţa este modalitatea prin care mulţi şoferi îşi bat joc de maşinile lor fără ca măcar să-şi dea seama. Una dintre cele mai omise aspecte la un autoturism este distribuţia.

Ce este distribuţia? Distribuţia se referă la acele subansambluri ale motorului care au rolul de a sincroniza componentele responsabile de admisie, evacuare şi poziţia cilindrilor, astfel încât să se respecte timpii de ardere ai motorului. Ea este alcatuită din curea dinţată de antrenare, rolă de ghidare, rolă întinzătoare şi pompă de apa (unde este cazul). Unii producatori de autoturisme au înlocuit cureaua cu un lanţ de distribuţie. Dacă nu este inlocuită la timp, uzura curelei sau a lanţului va duce inevitabil la ruperea dinţilor sau chiar ruperea curelei.

Iată trei motive pentru care ar fi cazul să schimbi distribuţia maşinii

1. Distribuţia nu doare! Asigură-te că nu ai depăşit 90.000 km sau 3 ani. Se recomanda ca o curea de distributie sa fie schimbata între 60.000 si 150.000 de km. Ea poate fi schimbată mai repede dacă se observă semne de uzură sau crăpaturi. Daca cureaua de distributie se rupe, reparaţia motorului va fi foarte costisitoare.

2. S-a rupt distribuţia maşinii tale? În cel mai bun caz vei scapa cu doar câteva supape indoite. Desigur, noi ştim că acest lucru se întampla foarte rar. Printre lucrurile care se întâmplă mai des putem enumera: fisurarea blocului motor, afectarea vilbrochenului, distrugerea chiulasei sau spargerea pistoanelor. Reparaţia unui motor avariat costă de 4 ori mai mult decât înlocuirea kitului de distribuţie. Adesea e mai convenabil să schimbi motorul decât să-l repari.

3. Fii exigent… şi abil! Solicită garanţie la lucrare, asistenţă permanentă şi carte service! Alege un service autorizat marcii maşinii tale!



SURSĂ: autokappa.ro