Skoda Yeti Extreme se laudă că ştie off-road

„Uită-te la mine! Sunt mic şi rău şi ştiu să mă dau pe coclauri!” Cam asta ar spune, dacă ar putea vorbi, conceptul Yeti Extreme pregătit de Skoda pentru ediţia din 2014 a festivalului de tuning Wörthersee.

Skoda Yeti Extreme se laudă că ştie off-road Skoda Yeti Extreme se laudă că ştie off-road

Skoda Yeti se descurcă respectabil atunci când asfaltul e pe terminate, dar asta nu înseamnă că inginerii firmei cehe nu îşi pot pune mintea la contribuţie pentru a îmbunătăţi performanţele crossover-ului din grupul VAG.

Faceţi cunoştinţă, aşadar, cu conceptul Skoda Yeti Extreme, pregătit pentru ediţia din 2014 a festivalului Wörthersee şi echipat cu câteva bunătăţi care vor atinge o coardă sensibilă în adâncul sufletelor fanilor VAG.

Negru şi galben, o combinaţie destul de reuşită

Mai exact, modelul ceh a primit un set de jante de 17 inci încălţate cu anvelope generoase, gândite pentru ieşirile în natură, precum şi o serie de modificări de ordin stilistic, care ar trebui să facă Yeti-ul să pară foarte serios.

Totodată, scaunele standard din interior au fost înlocuite cu patru scaune sport Recaro, în vreme ce bordul a fost îmbrăcat în Alcantara şi dichisit cu bucăţi de fibră de carbon.

Aproape că arată ca o maşină sport înăuntru, nu?

Sub capotă bate inima unui propulsor de 1,8 litri TFSI pe benzină care produce 150 CP şi 250 Nm, cuplat la o cutie de viteze automată DSG cu şase trepte. Sprintul de la zero până la 100 km/h durează nouă secunde, în vreme ce viteza maximă este de 191 km/h, nu că ar conta foarte mult la o asemenea maşină. Ceea ce contează, în schimb, este că Yeti Extreme a împrumutat frânele de la Octavia RS, ceea ce înseamnă că roţile acelea destul de mari o să fie încetinite foarte repede.

Nu avem alte detalii despre elementele care ar permite acestei maşini să fie altceva decât un tuning optic, precum garda la sol, unghi de atac şi de degajare (reductor n-are oricum, fiind înlocuit de sistemul obişnuit de „off-road” care permite rularea în primele două trepte de viteză fără turarea excesivă a motorului), dar vom reveni cu ele chiar de la faţa locului, de la Worthersee!