6 motive pentru care Duster este o poveste de succes

Europa iubeşte Duster. Asta ne arată vânzările ...

6 motive pentru care Duster este o poveste de succes 6 motive pentru care Duster este o poveste de succes

Europa iubeşte Duster. Asta ne arată vânzările, precum şi prezenţa modelului produs în România în toate topurile cu SUV-uri de încredere la preţuri accesibile. Dacia Duster este primul vehicul de teren al mărcii Dacia şi al şaselea model al gamei. La puţin timp de la evenimentul de lansare la Salonul Auto de la Geneva 2010, Duster a fost desemnat cel mai ieftin SUV din lume de către World Records Academy.

Modelul este fabricat la Uzina de la Mioveni, atât sub marca Dacia (pentru piaţa românească, Europa, Turcia, Africa şi Magreb), cât şi sub marca Renault (pentru pieţele din Ucraina, Orientul Mijlociu şi unele ţări din Africa). În anul 2013, Duster a primit un facelift, în 2017 a primit şi o transmisie automată, fiind totodată şi primul model Dacia care primeşte o transmisie automată (şi nu punem aici Easy-r, transmisia robotizată). Apoi, în toamna lui 2017, a aparut o noua generaţie Duster.

În decembrie 2017, apariţia noului Duster a dus la creşterea producţiei SUV-ului românesc. Dacă până atunci, lunar, din fabrica ieşeu 17.000 de unităţi, la sfârşitul anului ieşeau pe porţile fabricii 27.000 de unităţi.  

După 8 ani de când Duster îşi mulţumeşte constant publicul încercăm să aflăm care sunt motivele pentru care acest model este apreciat.

1. Preţul de achiziţie

Încă de când Dacia Duster a intrat pe piaţa britanică s-a poziţionat ca cea mai ieftină maşină 4x4, nouă, pe care englezii pot să o cumpere. Cei de la Auto Express au spus despre ea: „NOT BAD!”. Chiar şi în nivelul standard de echipare este o maşină pe care te poţi baza. Deşi până de curând nu avea aer condiţionat în dotarea standard, şoferul se putea bucura de un scaun ajustabil pe înalţime şi conectivitate Bluetooth. Cel mai accesibil Duster cu motor 1.2 TCe de 125 CP, în echiparea Prestige, costă în acest moment 16.401 de euro. 

2. Designul

Duster arată destul de bine ca şi SUV. Forma este clasică vehiculelor de teren - aripile mari şi rotunjite, barele de pavilion impunătoare, blocurile optice duble, bara de protecţie, roţi mari, garda la sol de o înălţime considerabilă (210 mm) şi consolele scurte (822 mm în faţă, 820 mm în spate). Dacia Duster a fost conceput de către designerii de la Renault Design Technocentre, Guyancourt, dar la rezultatul final au contribuit şi celelalte centre-satelit de design Renault din lume, printre care şi Renault Design Central Europe.

3. Spaţiul

Dacia Duster este foarte compactă. Acesta oferă spaţiu suficient şi în faţă şi în spate. Ampatamentul măsoară 2673 de mm, iar volumul portbagajului este de 478 litri. 

4. Costurile mici de întreţinere

Valoarea lui Duster, în ceea ce priveşte costurile de funcţionare, sunt şi ele destul de mici. Chiar dacă nu are finisaje excepţionale, iar unii ar putea considera că interiorul lui este cam ieftin şi motoarele sale nu oferă o performanţă ridicată, Duster însă îşi atinge cu brio scopul de maşină de buget. 

5. Siguranţa

Euro NCAP, organismul european care se ocupă de testarea siguranţei maşinilor, a arătat că Duster a primit 3 stele din 5, dovedindu-se o maşină suficient de sigură. 

6. Consumul

Consumul anunţat de producător este de 6.5 pentru cel mai mic motor - 1.2 Tce de 125 de CP. Un consum detaliat pentru Duster puteţi citit aici. S-au luat în considerare mai mulţi factori: numărul de pasageri, cantitatea de bagaje sau condiţiile de trafic.