7 sfaturi pentru a evita ţepele de la service

Fie că ai R8 cromat, fie că ai o maşină de oameni normali, o relaţie bună cu mecanicul tău este un aspect ...

7 sfaturi pentru a evita ţepele de la service 7 sfaturi pentru a evita ţepele de la service

 


Fie că ai R8 cromat, fie că ai o maşină de oameni normali, o relaţie bună cu mecanicul tău este un aspect important al vieţii tale de motorist. Pe cât de frumoasă, pe atât de rar întâlnită. Iată ce trebuie să faci pentru a te asigura că nu eşti privit ca o pradă. 

În primul rând, noi îţi urăm să ai parte de cât mai puţine vizite la service (aici găseşti şi sfaturi de aur pentru a-ţi prelungi viaţa maşinii), însă dacă ai ghinionul de a ajunge la un service auto, ar fi bine să ţii cont de următoarele aspecte, pe care Agenţia Naţională a Protecţiei Consumatorului ţi le pune la dispoziţie.

1. Să te asiguri că service-ul funcţionează legal şi este autorizat de RAR.

2. Să te informezi în prealabil asupra tarifelor şi să soliciţi un deviz estimativ al intervenţiei.

3. Să ceri factura, care trebuie să conţină: data şi locul efectuării reparaţiei, modul de calcul al manoperei (timp fizic sau barem de timp / ora tehnologică, piesele de schimb utilizate, alte materiale de întreţinere, consumabile utilizate, numărul de înmatriculare al autoturismului şi, eventual, kilometrajul acestuia.

4. Dacă maşina nu este restituită în termenul stabilit, trebuie să ştii că poţi soma service-ul să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată (cu confirmare de primire).



5. Să ai în vedere faptul că pentru piesele de schimb utilizate de service la reparaţie, din stocurile proprii, se acordă garanţie.

6. E bine de ştiut că service-ul are obligaţia să-ţi restituie piesele înlocuite, cu excepţia acelora care sunt utilizate la reparaţie pe perioada garanţiei.

7. Sevice-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spaţiului de lucru - nicio neregularitate a procesului de reparaţie nu trebuie să-ţi fie imputată ţie.

Aspectele de mai sus sunt cu atât mai importante cu cât în România există mai multe de 9.500 de service-uri auto certificate şi peste 10.000 de service-uri aflate în ilegalitate. „Cârligul” de care se folosesc eficient service-urile neautorizate este reprezentat, evident, de preţurile imbatabil de mici.

Nu e rău să faci un prospect al pieţei în căutarea celor mai avantajoase oferte, însă nu uita că o decizie neinspirată poate atrage, în final, costuri mai mari decât în cazul colaborării cu un service mai scump, dar profesionist.