BMW, luat în vizor în contextul Dieselgate. Istoria unui scandal înnăbuşit în faşă

AutoBild a reuşit ieri, printr-un singur articol (retractat între timp) să ducă la scăderea cu 9% a preţului acţiunilor BMW la bursă, dar şi la scăderi importante ale tuturor marilor producători de maşini. Articolul pretindea că BMW X3 xDrive 20d polua de peste 11 ori faţă de normele admise (NOx).

BMW, luat în vizor în contextul Dieselgate. Istoria unui scandal înnăbuşit în faşă BMW, luat în vizor în contextul Dieselgate. Istoria unui scandal înnăbuşit în faşă

Grupul german BMW a reacţionat imediat la informaţia apărută în publicaţia germană Auto Bild, potrivit căreia ar fi manipulat testele de emisii pentru modelul SUV-ul diesel X3 xDrive 20d. Oficialii au declarat apăsat că nici unul din autovehiculele sale care ies din producţie nu este testat diferit din punctul de vedere al emisiilor, fie că a fost vorba de testarea din „laborator” sau de cea de pe şosele.

„Grupul BMW nu manipulează nici un test de emisii. Observăm toate cerinţele legale din fiecare ţară în care suntem prezenţi şi aderăm la cerinţele locale de testare. Când vine vorba despre autovehiculele noastre, nu există nici o diferenţă de tratament, fie că vorbim despre testarea «în laborator», fie despre cea pe şosele. Au fost făcute două studii de către ICCT (International Council on Clean Transportation) care au confirmat faptul că BMW X5 şi alte 13 automobile BMW au fost respectat cerinţele legale privind emisiile”, spun reprezentanţii grupului BMW.

Acţiunile BMW au scăzut joi cu până la 9% după ce revista germană Auto Bild a relatat că SUV-ul diesel X3xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decât normele europene, în timpul unui test pe şosea, amplificând îngrijorarea că investigaţia împotriva Volkswagen s-ar putea extinde la alţi producători. Ulterior, publicaţia germană a retractat cele afirmate, publicând un nou articol cu titlul „Niciun indiciu de manipulare în cazul BMW”.

Menţionăm că, în testele ICCT, media de noxe a modelelor de diferite branduri testate a fost de peste 7 ori mai mare decât emisiile de noxe declarate. Aceasta înseamnă că unele dintre modele (nu au fost date nume) au performat mai bine decât celelalte, dar şi că, pe lângă modelele VW testate, mai sunt şi altele care poluează excesiv de mult.

Modelele BMW testate au poluat, conform celor spuse de ICCT, doar de cinci ori mai mult decât emisiile obţinute în laborator, sub media de poluare a celorlalţi fabricanţi auto. Chiar şi aşa, aceste depăşiri cu 500%, 700% sau chiar 4000% în cazul Volkswagen au dus la o furtună de acuzaţii la adresa întregii industrii auto.

Mai jos, comunicatul oficial din partea BMW:

„Bucureşti/München. BMW Group nu manipulează sau influenţează vreun test de emisii. Noi respectăm cerinţele legale din fiecare ţară şi îndeplinim toate cerinţele locale de testare.


Cu alte cuvinte, sistemele noastre de tratare a evacuării sunt active indiferent dacă se rulează pe un banc de teste sau se conduce pe drum.

Caietul de sarcini şi procesele clare şi obligatorii sunt implementate în toate fazele de dezvoltare ale BMW Group pentru a evita erorile.

Două studii efectuate de ICCT au confirmat că BMW X5 şi alte 13 modele BMW testate sunt în conformitate cu cerinţele legale în privinţa emisiilor NOx. La X5 nu au fost găsite discrepanţe între emisiile NOx obţinute în testele de laborator şi cele din testele pe teren.

Nu avem informaţii cu privire la rezultatele testului menţionat de Auto Bild în 24 septembrie, referitoare la emisiile unui BMW X3. Nu au fost furnizate detalii specifice ale testului şi din acest motiv nu putem explica aceste rezultate. Am contactat ICCT şi am solicitat clarificări în privinţa testului efectuat de această organizaţie.

Suntem dispuşi să discutăm procedurile noastre de testare cu autorităţile relevante, iar automobilele noastre să fie disponibile pentru testare în orice moment.

Importanţa motoarelor diesel în atingerea obiectivelor privind CO2
Factorii de decizie politică la nivel mondial - şi în special în Uniunea Europeană - au stabilit standarde stricte pentru CO2 şi alte emisii. În Europa, obiectivele pentru 2020 pot fi îndeplinite doar printr-o utilizare pe scară largă a motoarelor diesel moderne şi a unei electrificări continue.

Progresele realizate până în prezent în reducerea emisiilor CO2 în Europa se datorează în mare parte utilizării tehnologiei diesel. Îndeplinirea cerinţelor viitoare nu va fi posibilă fără sisteme de propulsie diesel, din moment ce un motor diesel emite, în medie, cu aproximativ 15-20% mai puţine emisii CO2 decât un motor pe benzină comparabil.

La BMW Group, în ultimii ani am investit foarte mult în rafinarea şi optimizarea tehnologiei diesel ca parte a programului nostru EfficientDynamics.

La BMW, automobilele diesel reprezintă 38% din vânzările reuşite anul trecut la nivel mondial: Europa 80%; Germania 73%; SUA 6%. Aceasta reprezintă aproximativ 20.000 de automobile în SUA în 2014.

Standardul de emisii Euro 6, care a intrat în vigoare la 1 septembrie 2015 şi care este obligatoriu pentru toate înmatriculările noi de automobile, îmbunătăţeşte atât protecţia mediului, cât şi pe cea a consumatorilor.

Pentru a elimina decalajul între rezultatele testelor şi consumul şi emisiile din viaţa reală, Uniunea Europeană lucrează la un nou ciclu de testare (WLTP) şi un test de emisii pentru situaţii reale de condus, cunoscut ca "real driving emissions" (RDE / emisii reale la condus). Susţinem introducerea rapidă a noilor reguli pentru a crea, cât mai curând posibil, o situaţie clară pentru consumatori şi industrie."