"Cea mai sigură maşină din lume", construită de dictatorul Gaddafi. Cum arăta "Racheta Libiană" - GALERIE FOTO

Dictatorul libian Muammar Gaddafi se considera un doar un fan al maşinilor frumoase, dar şi un inovator al domeniului.

"Cea mai sigură maşină din lume", construită de dictatorul Gaddafi. Cum arăta "Racheta Libiană" - GALERIE FOTO "Cea mai sigură maşină din lume", construită de dictatorul Gaddafi. Cum arăta "Racheta Libiană" - GALERIE FOTO

Dictatorul libian Muammar Gaddafi se considera un doar un împătimit al maşinilor frumoase, dar şi un inovator al domeniului. Aşa că a construit o maşină, apoi a arătat-o lumii.

În 2009 a prezentat "Racheta Libiană", denumită oficial Saroukh el-Jamahiriya, în cadrul unei conferinţe a Uniunii Africane organizate chiar de el, informează Autoblog.com

"Racheta libiană" avea o formă ciudată, botul şi spatele fiind o combinaţie între o rachetă şi un model japonez din anul 2025.

Citeşte şi Câţi kilometri mai poţi să mergi după ce se aprinde "becul de benzină"

Citeşte şi Rovinieta ar putea deveni istorie

Citeşte şi De ce cutia de viteze manuală foloseşte modelul H?

Citeşte şi GALERIE FOTO. Maşinile dictatorilor - află ce automobile deţineau Hitler, Saddam Hussein sau Kim Jong-Il

Încăpeau 5 persoane în ea, iar motorul era un V6 de 230 de cai-putere, însă sloganul sub care era promovată de dictator era "cea mai sigură maşină din lume". Ce l-a făcut pe Gaddafi să treacă la design auto? Grija pentru cetăţeni, spune el, declarându-se alarmat de numărul mare de accidente de pe şoselele libiene.

"Liderul a petrecut multe ore din timpul său valoros căutând o soluţie eficientă", declara un purtător de cuvânt al acestuia.

Cât de sigur era Racheta libiană? Nu ştie nimeni sigur, deoarece nu a fost supusă niciodată unui test independent.

Totuşi, era o maşină echipată cu airbag-uri, un "sistem electronic de apărare (nimeni nu ştia ce este)", iar bara din faţă şi cea din spate ar fi absorbit mai eficient şocurile în caz de accident.

Acest prototip a fost construit de Tesco TS, o companie italiană, iar costul de fabricaţie s-a ridicat la 2,85 milioane de dolari.

Modelul urma să fie produs la o uzină din Tripoli, care urma să fie construită. Ce s-a întâmplat cu Gaddafi ştim, iar planurile pentru producţia de masă se pare că au murit o dată cu el.

Citeşte şi VIDEO - Un derivat de Duster i-a impresionat pe britanici

Citeşte şi Ai maşină diesel? Iată 10 lucruri DE ŢINUT MINTE iarna

Citeşte şi Cele 10 greşeli ale Poliţiei Rutiere care duc la haosul de pe şosele

Citeşte şi Află tot despre cauciucurile de iarnă

Citeşte şi Ministerul Transporturilor pregăteşte o nouă regulă pentru taximetrişti. Unii dintre ei nu vor mai putea profesa