Cel mai elegant burnout cu un Rolls-Royce de 900 CP? Indubitabil, stimabile!

Ultimul lucru care ne vine în minte atunci când vedem clasice interbelice este fumegatul roţilor. Pe de altă parte, dacă maşina în cauză are motor de avion...

Cel mai elegant burnout cu un Rolls-Royce de 900 CP? Indubitabil, stimabile! Cel mai elegant burnout cu un Rolls-Royce de 900 CP? Indubitabil, stimabile!

Pentru cei care vor să ştie câte ceva despre maşinăria impunătoare din clipul de mai jos, iată o scurtă istorioară şi câteva cifre: proiectul Rolls-Royce Handlye Special a durat 25 de ani şi are la bază un Royce Phantom II. În 1985, Robin Beech a cumpărat două motoare, un RR Merlin III (folosit, printre altele, la avioanele de vânătoare britanice Hawker Hurricane) şi un RR Meteor Mk1 (un derivat apropiat de Merlin III), reuşind, în doi ani, să creeze un motor funcţional. Restul de 23 de ani i-a petrecut manufacturând caroseria din aluminiu şi asamblând monstrul din clipul de mai jos, în atelierul său din Handlye.

În configuraţia actuală, Handlye Special livrează punţii spate circa 912 cai-putere şi 2.102 Newtoni-metru (!!!) prin intermediul unei cutii de viteze cu trei rapoarte. Pentru divertisment, o să trecem aici care este viteza maximală pentru fiecare treaptă: până la 145 km/h în treapta 1, apoi până la 225 km/h în treapta a doua şi o viteză maximă de 290-306 km/h în treapta a treia. 

Sursa: classiccarmag, YouTube

Sursa foto: heritagephotos.co.ukclassiccarmag