Descoperă emblemele Europei, ziua 7: Torino – Davos – Salzburg

Autor: Adrian Mihălţianu 07 mart. 2014 Știri auto

Ne era greu să ne gândim la ceva mai frumos decât ce am văzut în drumul nostru de ieri, însă Sediul Central de la ProMotor s-a asigurat că nu vom părăsi Italia fără să mai căscăm de câteva ori gura de uimire.  Prin urmare, am primit indicaţii să părăsim Torino şi să urmăm drumul către Davos, cu menţiunea să trecem pe lângă lacul Como, cunoscut pasionaţilor auto ca „locul mirific unde se organizează renumitul Concorso D’Eleganza”. 

Desigur, ceea ce nu a ştiut şeful nostru (care bun la toate, mai puţin la ghicit în globul de cristal) este că o porţine de drum se află în reparaţii, aşa că am petrecut mult timp prin tuneluri, pozând funduri de maşini. 

Cum să nu-l pozezi, când arată aşa de bine?!

Aşteptarea a început să dea roade imediat ce am început să ne apropiem de crestele montane. În acelaşi timp, culorile primăvăratice care ne-au îmbiat până acolo au fost înlocuite de albul orbitor al combinaţiei soare + zăpadă, iar drumul a început să şerpuiască până în momentul în care s-a întortocheat suficient de tare încât să ai emoţii la întâlnirea cu un TIR într-un ac de păr. 

„Atenţie, urmează drum întortocheat. Comutaţi pe SPORT, vă rog…”

După câteva ore bune de condus şi jumătate de oră de control vamal – da, ai ghicit, am fost singurii opriţi şi controlaţi –  am ajuns la Davos, unde am dat de căruţe. Însă aici au rol de agrement şi nu de cărat fier. Iar lumea dă bani ca să se plimbe cu ele. Asta după ce coboară, cel mai probabil, din RS-urile lor – n-am mai văzut niciodată în viaţa mea atâtea RS-uri de la Audi câte am văzut în excursia asta. Iar hotelul pe care-l vezi în poza de mai jos este cea mai urâtă clădire din Davos. 

Căruţele de Elveţia sunt mai luxoase decât căruţele de România

După o scurtă reevaluare a traseului, am dat într-o mică panică, pentru că GPS-ul nostru estima încă şase ore de călătorie, iar soarele dădea semne clare că pleacă de pe cer. Ne-am pus pe poziţii şi, până în Liechtenstein, am lăsat Insignia Country Tourer să-şi facă de cap cu frâna de motor – am observat că dacă „simte” că unghiul de coborâre este mare, cutia automată retrogradează şi încearcă să-ţi menajeze plăcuţele de frână. Şmecher. 

Acesta este cam al 340536-lea RS întâlnit pe drum

Cât despre Liechtenstein… este atât de mic încât nu ai timp să reciţi toate glumele făcute pe seama dimensiunilor sale. Şi este atât de frumos încât toate glumele făcute pe seama sa sunt pur şi simplu răutăţi. 

Drumul de astăzi a fost unul foarte, foarte lung şi foarte, foarte greu. Dar şi unul foarte, foarte frumos. Insignia a încercat să ne pună zâmbete idioate pe faţă pe sepentine şi să ne menajeze spatele şi bugetul cu scaune confortabile, respectiv un consum decent: 7,2 l/100 km. Noi spunem că a reuşit şi îi mulţumim că ne-a adus cu bine la hotel. 

Ne pare rău, domnule Mozart, că n-am apucat să-ţi vedem pe îndelete (şi să-ţi pozăm) oraşul ziua; promitem că o să revenim cu proxima ocazie. Şi o să stăm mai mult data viitoare. 

 

Noapte bună, România!

 

Andrei Ştirbu

 

 

Continuăm periplul nostru european, trecând de borna celor 3.500 de kilometri. Şi nu oricum, căci, aşa cum puteţi vedea şi voi pe DESCOPERĂ EMBLEMELE EUROPEI, ne aşteaptă o nouă traversare a Alpilor. Pentru că suntem nişte nesătui, iar maşina asta ne place din ce în ce mai mult, devenind deja un companion cu care avem ce povesti.

Iată, mai jos, emblemele europene pe care le vom descoperi în această zi, şi care vă ajută şi pe voi în cursa pentru a câştiga un ceas elveţian. Vom reveni pe seară cu detaliile zilei!

TORINO

Torino este numit si „Capitala automobilistica a Italiei” datorita abundentei de companii si studiouri de design auto concentrate in acest oras, fiind o emblema a industriei auto europene. In cadrul Politehnicii din Torino, Opel a deschis in premiera un centru de dezvoltare a motoarelor diesel si a sistemelor de propulsie, pentru a valorifica traditia inventivitatii italiene – e primul astfel de centru de inginerie din lume integrat unei universitati!

Torino e o capitală automobilistică nu doar pentru Italia, ci şi pentru Europa

DAVOS

Inainte sa devina o destinatie pentru liderii economici ai lumii, Davos a fost o statiune dedicata relaxarii si alinarii afectiunilor pulmonare, datorita microclimatului sau bland, devenind un simbol al confortului. Scriitori celebri, precum Arthur Conan Doyle sau Thomas Mann au plasat actiunea cartilor lor in aceasta statiune, loc unde celebritatile vremii se intalneau pentru a-si vedea de sanatate si a se relaxa.

Uite fix aşa arată un hotel Intercontinental la Davos!

SALZBURG

Salzburg este orasul natal al lui Wolfgang Amadeus Mozart, dar a reprezentat si locul unde celebrul compozitor si-a inceput cariera muzicala. Desi Mozart a avut ulterior destule de reprosat orasului, oricine il viziteaza poate intelege de unde si-a tras seva elegantul compozitor austriac: centrul vechi, in special, are o muzicalitate proprie, iar cladirile superbe surprind si astazi turistii prin eleganta lor!

Wolfgang Amadeus Mozart a crescut frumos în Salzburg

Urmăriţi-ne aşadar în DESCOPERĂ EMBLEMELE EUROPEI şi nu veţi regreta!

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide