Firea reacţionează cu explicaţii despre cele 400 de autobuze, după ce a fost bombardată de toată lumea



În urma numeroaselor controverse din spaţiul public ...

Firea reacţionează cu explicaţii despre cele 400 de autobuze, după ce a fost bombardată de toată lumea Firea reacţionează cu explicaţii despre cele 400 de autobuze, după ce a fost bombardată de toată lumea

În urma numeroaselor controverse din spaţiul public, apărute după decizia Prămăriei Bucureşti de a cumpăra 400 de autobuze de la Otokar, Gabriela Firea a vrut să clarifice problema pe pagina personală de Facebook.

Primarul general al Capitalei a declarat luni că firma turcă Otokar a câştigat licitaţia pentru înnoirea parcului auto al RATB cu 400 autobuze. Astfel, PMB va cumpăra cele 400 de vehicule de la compania turcească Otokar Europe cu suma de 250.000 de euro, plus TVA, pentru fiecare vehicul.

Iată care a fost mesajul ei: 

„#rezultateconcrete
Informatiile diseminate in mediul online, care compara, in mod eronat, preturile autobuzelor ce vor fi achizitionate de catre municipalitatea Bucurestiului cu cele care trebuiau achizitionate de catre compania de transport public Cluj-Napoca sunt complet false si urmaresc minimalizarea unui proiect de mare anvergura, vital pentru bucuresteni.

In primul rand, persoanele care fac referire la licitatia respectiva nu stiu sau ignora deliberat un aspect esential si anume ca aceasta a fost anulata, in consecinta orice comparatie intre cele doua licitatii este neavenita si lipsita de fundament. 

Mai mult decat atat, in cazul Bucurestiului vorbim de trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri, astfel ca, pretul comunicat, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garantie de opt ani, in acest interval, manopera completa, inclusiv reviziile, intrand in sarcina furnizorului. Mai mult decat atat, in primii 4 ani, mijloacele de transport in comun vor avea o garantie extinsa, adica inclusiv in ceea priveste consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manopera de revizie tehnica, intretinere etc).

Totodata, autobuzele vor fi dotate cu echipamente eclectronice pentru control si monitorizare, care includ numarerea calatorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea si monitorizarea conditiilor de microclimat in interior, A/C si incalzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare calatori, cu display, care ofera informatii asupra traseului, reclame, informatii turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afisaj in exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informatii de interes public, fara sa afecteze aspectul si integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente in prezent.

Mijloacele de transport public prezinta imbunatatiri IT, care realizeaza monitorizarea tuturor echipamenteleor din punct de vedere al diagnozei si autodiagnozei, oferind informatii esentiale atat pentru conducatorul auto cat si pentru cei care realizeaza mentenanta acestora.

Pentru corecta informare a opiniei publice, subliniem faptul ca licitatia organizata de municipalitatea Bucurestiului s-a derulat respectand princiipiile transparentei si avand toate avizele ANAP.”