Indienii care deţin Jaguar şi Land Rover vor să concureze Dacia în Europa!

Tata, compania indiană care deţine şi mărcile premium britanice Jaguar şi Land Rover, e hotărâtă să invadeze segmentul low-cost european, venind cu două modele care atacă Dacia Logan şi Sandero. Totuşi, noi credem că mesajul ”pe-aici nu se trece” se va aplica intenţiei celor de la Tata. Vedeţi în continuare de ce.

Indienii care deţin Jaguar şi Land Rover vor să concureze Dacia în Europa! Indienii care deţin Jaguar şi Land Rover vor să concureze Dacia în Europa!

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2014, unde Dacia nu a avut de prezentat nicio noutate (nici măcar vreo ediţie specială), indienii de la Tata au venit cu două noutăţi care ar putea fi interesante pentru amatorii de maşini low-cost.

Este vorba despre modelele Tata Zest şi Tata Bolt, un mic sedan, respectiv un mic hatchback gândite în special pentru publicul din sudul Europei - Spania, Italia şi Turcia. Evident, maşinile ar urma să se vândă oriunde va exista cerere, indienii doar tatonând deocamdată piaţa europeană.

Ce i-ar putea spune Logan lui Zest: ”Prietene, tu numeşti cocoaşa aia portbagaj?!”

Maşinile au dimensiuni foarte reduse (sedanul are sub 4 metri lungime) din cauza taxelor din India, care privilegiază maşinile mai mici. În Europa, cel mai probabil vor fi tentante pentru cei care le vor folosi în metropolele aglomerate, unde gabaritul mic este un avantaj.

Cele două modele folosesc o bună parte din platforma tehnică a precedentelor modele Indigo şi Vista, dar caroseria a fost regândită, iar motoarele adaptate noilor reglementări în materie de poluare.

Sandero arată mult mai serios. Iar Stepway e de departe mult mai atractiv

Motorul de bază este un benzinar turbo ”Revotron” de 1,2 litri şi 84 CP, care promite şi o curbă foarte bună a cuplului motor (un procent de 80% din valoarea maximă de 140 Nm e disponibil de la numai 1.000 rpm). De asemenea, consumul va fi mai redus decât al precedentului motor de 1,4 litri şi 75 CP.

Cealaltă propunere este un diesel de origine Fiat, având 1,3 litri şi 95 CP şi care e cuplat cu o cutie pilotată cu 5 trepte pe sedanul Zest, în timp ce Bolt are o cutie manuală cu 5 trepte.

N-arată rău, dar să vedem ce diferenţă e între promisiuni şi calitatea reală a materialelor

În ce priveşte interiorul, dacă spaţiul nu are cum să rivalizeze cu al Loganului sau al lui Sandero, indienii promit că potenţialii clienţi vor fi mult mai mulţumiţi de calitatea materialelor şi de oferta bogată de dotări opţionale (nu lipseşte un sistem infotainment Harman, cu display tactil şi control vocal).

Deocamdată, rămâne necunoscuta preţurilor pentru Europa, dar e de aşteptat ca noile modele să vină cu o politică agresivă, pe fondul scăderii drastice a vânzărilor Tata pe plan european. Să fie din cauză că europenii preferă Dacia by Renault?...