Lada Kalina Sport - exemplu pentru o viitoare Dacia Sport?

Prezenţa în motorsport reprezintă un vector de imagine pentru mulţi constructori, care ajung să propună versiuni de stradă mai performante. Ruşii de la Lada fac acest lucru chiar cu unul dintre cele mai mici modele din gamă. Dacia cât mai aşteaptă?

Lada Kalina Sport - exemplu pentru o viitoare Dacia Sport? Lada Kalina Sport - exemplu pentru o viitoare Dacia Sport?

Lada este prezentă în WTCC, iar acest lucru se vede şi pe stradă: după Granta Sport, iată că şi modelul mai mic, Lada Kalina, are dreptul la o variantă mai potentă.

Mai exact, maşina primeşte un motor de 1,6 litri şi 120 CP, acelaşi de pe modelul mai mare, dar care promite pe Kalina performanţe mai bune: 0-100 km/h în 9,5 secunde şi o viteză maximă de 197 km/h. Cutia de viteze are 5 trepte, jantele sunt de 16 inci, iar garda la sol e coborâtă cu 20 mm.

Serios, 140 CP pe micuţa Kalina? Şi nu se dezmembrează?

Evident, maşinuţa beneficiază şi de un kit exterior care-i sporeşte agresivitatea şi o face mai atractivă pentru publicul tânăr. Însă lucrurile nu se opresc aici.

Departamentul Lada Sport le propune celor care doresc să folosească maşina în competiţii un kit special, care presupune montarea unui motor mai mare, de 2,0 litri şi 140 CP, în timp ce treptele cutiei de viteze sunt mai scurte, iar setările suspensiei şi direcţiei asigură o stabilitate şi manevrabilitate superioare.

Revenind la Dacia, ne întrebăm dacă Renault va păstra marca românească doar în zona low-cost sau urmează să vedem o Dacia mai sportivă în anii următori. Primul Sandero, de exemplu, a demonstrat că se pretează la o transformare într-un fel de hot-hatch low-cost, iar precedentul Logan a fost o maşină ieftină de curse foarte apreciată, mai ales de începătorii în motorsport.

Doar o idee: un motor de 1,6 litri şi 120-130 CP (sau mai mult) pe Sandero...

În plus, brandul Dacia apare în campionatul suedez STCC, unde un model Saab a fost modificat estetic pentru a face legătura vizuală cu noul Logan. Iar Duster-ul de la Pikes Peak sau Lodgy din Trofeul Andros au contribuit deja la un capital de imagine care ar putea fi valorificat într-un model de stradă ceva mai performant.

Până una-alta, pasionaţilor de marca Dacia nu le rămâne decât să apeleze la tuning sau să se mulţumească să viseze admirând creaţiile virtuale ale altor pasionaţi...

Un Logan coupe low-cost chiar nu ne-ar deranja

Voi ce spuneţi:

CE MODEL DACIA AR MERITA SĂ PRIMEASCĂ O VERSIUNE SPORTIVĂ?